Egyebek mellett továbbfejlesztett utastájékoztató rendszert, tágas utasteret és minden ajtónál akadálymentes beszállási lehetőséget kínálnak majd az új bécsi metrószerelvények. Csütörtökön bemutatták a látványterveket és egy videó segítségével virtuálisan körbe is lehet nézni az új metró belsejében.
Az X jelű sorozattal megjelenik Bécsben a metrószerelvények harmadik generációja, és egyben az első automata kocsik, amelyeket kifejezetten az osztrák fővárosnak fejlesztettek ki. A hamarosan épülő U5-ös vonalon már vezető nélkül közlekednek az új metrók, a többin viszont lesz vezetőjük.
Valamennyi ajtónál lehetővé teszik az akadálymentes beszállást, emellett az utastér is olyan tágas lesz, hogy az üléssorok között is el lehet majd férni kerekesszékkel, babakocsival vagy a szokottnál nagyobb csomagokkal.
A speciális, fából készített ülések nagy része piros lesz, a maradék pedig kék, utóbbiak eltérő színe jelzi majd, hogy azokat különleges igényű utasoknak tartják fenn. Meghosszabbított valamint lehajtó ülésekkel is igyekeznek kielégíteni az igényeket.
Az X metrókocsik különlegességei között említik a továbbfejlesztett utastájékoztatási rendszert. A képernyőkön az eddig megszokott infók mellett feltüntetik majd azt is már jóval a következő állomás előtt, hogy ott mikor, milyen átszállási lehetőségek lesznek, illetve mik az aktuális indulási időpontok.
A szerelvényeket olyan anyagokból rakják össze, amelyek több mint 90 százaléka újrahasznosítható lesz. Az alacsony energiafogyasztást célozza majd az, hogy LED-világítás lesz az utastérben, valamint a fűtő- és klímarendszer is energiatakarékos lesz.
Az első X jelű kocsi 2020 közepén állhat forgalomba, az U1-es és az U4-es vonalakon járnak majd az új szerelvények. A várhatóan 2024-től induló U5-ös vonalon már automata üzemmódban járnak a metrók. 2030-ig összesen 34 új szerelvényt kap Bécs, így teljesen lecserélhetik a 70-es évek óta közlekedő első generációs metrókat, az „ezüstnyilakat” – írják a Wiener Linien oldalán.