Világ hvg.hu 2014. július. 24. 11:20

Maliban zuhant le az eltűnt utasszállító

Maliban találták meg annak az Air Algerie-gépnek a roncsait, amely 50 perccel felszállás után tűnt el a radarokról. A 116 embert szállító, Burkina Faso fővárosából induló gépnek kora reggel kellett volna megérkeznie Algírba. A repülő heves viharokon repült át és útvonala módosítására kényszerült. A repülővel 2007 és 2009 között a Real Madrid repült.

Cikkünk folyamatosan frissül.

Az Air Algerie közölte: felszállás után 50 perccel kapcsolatot vesztett egy MD83 típusú géppel, amely 110 utassal és hatfős személyzettel a fedélzetén Algírba tartott csütörtökön – számolt be több hírforrás is.

A 110 utasból a hírek szerint ötvenen francia állampolgárok, 24 Burkina Faso-i, 1 mali, 2 belga, 2 luxemburgi, 5 kameruni, 5 kanadai, 4 német, 1 nigériai, 8 libanoni, 1 egyiptomi, 1 ukrán 1 pedig sávjci állampolgár. A személyzet 6 spanyol állampolgárból áll. A repülőgép utasai között ott volt Mariela Castro, Raul Castro lánya is, bár frissebb híradások szerint lehetséges, hogy ez rémhír.

Francoise Hollande francia elnök elhalasztotta a Madagaszkártól északra fekvő Reunion szigetére tervezett utazását. A Malaysia Airlines részvétnyilvánító üzenetet tweetelt az Air Algeriának.

Maliban zuhant le

Az első hírek arról szóltak, hogy a gép Niger fővárosa, Niamey közelében zuhanhatott le. Később a zuhanás helyét Malira módosították.

A Maliban állomásozó ENSZ-misszió vezetője, KoKo Essien megerősítette a zuhanás hírét a német dpa hírügynökségnek. Mint mondta, a gép Mali középső részén Gao és Tessalit városok között zuhant le. Később egy neve elhallgatását kérő algériai tisztviselő is megerősítette a Reutersnek, hogy a repülő lezuhant, de több részletet nem árult el.

Két francia vadászgépet kültek ki a roncsok keresésére a Yahoo News szerint. A Russia Today és az NBC a francia védelmi minisztériumra hivatkozva azt írta, hogy meg is találták a roncsokat.

Az AH 5017-es számú járata Burkina Faso fővárosából, Ouagadougou-ból 0 óra 45 perckor indult, és hajnali 5 óra 40 percre kellett volna megérkeznie.

Ütközést kellett elkerülniük?

Egy neve elhallgatását kérő algériai illetékes közlése szerint a repülőgép már nem volt messze az algériai határtól, amikor a légi irányítás arra kérte a pilótákat, hogy térjenek le az útvonalról a rossz látási viszonyok miatt, illetve, hogy elkerüljenek egy ütközést egy Algírból Bamakóba tartó repülővel.

Közben a Twitteren közzétettek egy radarképet, amelyen jól látszik, hogy heves viharok voltak azon a területen, ahol a gép eltűnésekor járhatott.

Twitter

A gép eredeti útvonala a fegyveres konfliktusoktól sújtott Mali fölött vezetett át, de egy magas rangú francia katonatiszt szerint nem valószínű, hogy a lázadók rendelkeznének olyan fegyverrel, amellyel utazási magasságban le tudnának lőni egy repülőgépet. A francia hadsereg tavaly januárban vonult be Maliba, hogy megállítsa az iszlamista fegyveresek előretörését.

A Real Madridé volt a gép

A gépet az algériai légitársasága spanyol Swiftair vállalattól lízingeli. A spanyol cég az esetről közleményt adott ki csütörtök délelőtt, amelyben megerősítették a híreket. Azt írták: a repülőnek hajnali 5 óra 10 percre kellett volna megérkeznie, és azóta sem lehetett kapcsolatba lépni a géppel. A hatfős személyzetből ketten voltak a pilóták, négyen a légiutas-kísérők. A mentők és a Swiftair munkatársai ezekben a pillanatokban is a helyszínre tartanak - írták.

Hírek szerint a Swiftair csak néhány napja használta a 18 éves MD83-ast, amit 2007 és 2009 között a Real Madrid használt.

Így néz ki egy MD83-as
AFP / Scanpix / Johan Nilsson

A 1986-ban alapított, magántulajdonban lévő Swiftairnek több mint 30 repülőgépből álló flottája és több mint 400 dolgozója van - írják a honlapjukon. Ügyfeleik közé tartozik a Spanair, valamint a DHL és a Fedex csomagszállító vállalatok is.

Az MD83-ason 167 utas fér el, maximális sebessége 890 kilométer/óra.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.