Világ MTI 2012. április. 26. 07:26

Nem tetszik a lájkolás az ortodox egyházfőnek

Kirill pátriárka szerdán az internetes önreklám és a beszélgetős tévéműsorokban szereplés befejezésére utasította a pópákat.

Az orosz ortodox egyházfő szerint az egyház szolgáinak nem kell a múló népszerűséget hajhászniuk a közösségi oldalakon és nem kell a televíziós műsorokban sem szerepelniük.

"Ne adja Isten nekünk egyháziaknak, hogy a blogokban vagy a sajtóban szégyenítsenek meg bennünket. Ha egyszer ezt tesszük, csapdába esünk és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megtartsuk az elért népszerűséget. Milyen könnyű átlépni a határt és megfeledkezni pásztori felelősségünkről" - idézi Kirill sajtószolgálata a pátriárka figyelmeztetését.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a talkshow feladata a szórakoztatás. Véleménye szerint a beszélgetős műsorokban részt vehetnének viszont a laikusok, akik a keresztény erkölcsi álláspontot védelmezhetnék, mert helytelen lenne teljesen kivonulni a közéleti televíziós vitákból.

AP / Alexander Zemlianichenko

Kirill pátriárka szerint az ortodox egyházat nem a közvélemény, nem a kedvező, vagy negatív visszhang, nem a "lájkolások" mennyisége vezérli, hanem az, amit Isten nyit meg számukra az ima során a lelki gyakorlatban.

Az utóbbi hetekben az orosz ortodox egyház és Kirill pátriárka többször került a sajtó érdeklődésének középpontjába, hatalmas társadalmi visszhangot keltve. Közöttük említi a gazeta.ru internetes hír- és elemző portál a pátriárka 30 ezer dolláros Breguet karórájának kiretusálását az egyház honlapján elhelyezett fotóról.

Az orosz ortodox egyház viszont azt sérelmezi, hogy szándékosan lejáratják az egyházat a társadalom előtt. A múlt vasárnap az egyház főtemplománál, a moszkvai Megváltó Krisztus székesegyháznál a hit védelmére össztársadalmi imát tartottak, amelyen több mint 50 ezer ember vett részt.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.