2012. április. 19. 08:45 MTI Utolsó frissítés: 2012. április. 19. 09:12 Világ

A kalauzok szedik össze a síneken fekvő holttesteket Indiában

Felháborította az indiai vasutasokat az állami vasúttársaság egy minapi körlevele, amelyben arra szólították fel az utazó személyzetet, hogy a késések csökkentése érdekében maguk gyűjtsék be a síneken heverő holttesteket.

A holttestekkel kapcsolatos irányelveket taglaló körlevél szerint a vonatok személyzete köteles feltenni a szerelvényre a vasúti balesetek halottjait, és elvinni őket a legközelebbi állomásig, nem várva meg, hogy a rendőrség intézkedjen. A cél az lenne, hogy kevesebb legyen a balesetek miatti késés. A vasutas szakszervezeteket felháborította a körlevél, amelyet közben vissza is vontak átdolgozásra.

"Ha a mozdonyvezetők és a kalauzok szedik össze a tetemeket a vasúti pályáról, az olyan, mintha perdöntő bizonyítékokat tüntetnének el bűncselekmények helyszínéről" - mondta Sanjay Kumar Padhi, a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetője. Szerinte a rendőrség dolga kivizsgálni a halál okát és eltakarítani a holttesteket.

Egy dél-indiai mozdonyvezető arra mutatott rá, hogy a holttestek gyakran súlyosan csonkoltak, ami pszichésen nagyon megterhelheti a velük foglalkozó vasutasokat.

A sok millió utast szállító indiai vasutaknak rémes a baleseti statisztikája: hivatalos adatok szerint tavaly 28 ezer ember vesztette életét vasúti balesetben Indiában.

A Hindustan Times című lap szerint a szervezett bűnözés is visszaél a helyzettel: bűnbandák máshonnan származó holttesteket dobnak a sínekre, hogy aztán kártérítést követeljenek értük a vasúttársaságtól.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.