2011. szeptember. 06. 21:31 MTI Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 06. 21:41 Világ

Lezuhant Air France-gép: hasonló gondok voltak egy másik repülővel is

Az Air France francia légitársaság egyik gépével júliusban hasonló problémák adódtak, mint a két évvel ezelőtt az Atlanti-óceánba zuhant Air France-géppel – írta kedden a Le Figaro című újság. A cikk megjelenése után kiújult a szerencsétlenség okáról folytatott vita.

A Le Figaro egy általa megszerzett vizsgálati jelentésre hivatkozva állította, hogy az Air France Párizs-Caracas járatán közlekedő Airbus 340 típusú géppel ugyanaz történt, mint 2009-ben a társaság Airbus 330-asával, amely 228 emberrel a fedélzetén a brazil partoknál az Atlanti-óceánba zuhant. Az idei esetnek csak két sebesültje volt.

A francia légiközlekedés-biztonsági hatóságnak (BEA) a 2009-es tragédia körülményeit kivizsgáló szakemberei nem mondták azt, hogy a pilóták lettek volna felelősek, de jelentésükben feltártak több, általuk elkövetett hibát. Az idén júliusban történt esetet a BEA szintén vizsgálja, de arról még nem nyilatkozott, hogy az A340-nek ugyanolyan gondjai lettek volna, mint a tragikusan járt A330-nak.

A Le Figaro szerint a jelentésből kiderül, hogy mintegy tízezer méter magasságban mindkét gép erős légörvénybe került, s nagy iramban gyorsult, aminek a hatására a robotpilóta kikapcsolt. A gép ezután meredeken emelkedett és kezdett sebességet veszíteni, de júliusban az A340 a levegőben maradt, s tovább repült, hála a legénység gyors reagálásának.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.