Szerda délutánra feloldották a légtérzárlatot a legnagyobb észak-németországi, valamint a berlini repülőtereken, a káosz azonban nem szűnt meg.
A korlátozásokat kora reggel, illetve a délelőtt folyamán léptették életbe Bréma és Hamburg légikikötőjében, valamint Berlin két nemzetközi repülőterén, Tegelen, és Schönefelden.
A hatóságok közlése szerint immár valamennyi érintett repülőtér fogad, illetve indít gépeket, azonban a délelőtti járatkimaradások miatt jelentős fennakadásokkal, illetve késésekkel kell számolni. A hatóságok közlése szerint a néhány órás korlátozás több száz járatot érintett, és közvetve a többi nagy repülőteret, így egyebek között a frankfurtit, a stuttgartit és a münchenit is sújtotta. Ezek ugyanis a zárlat miatt nem indíthattak gépeket az északnémet, valamint a berlini repülőterekre, így több ezer utas kényszerült arra, hogy vonatra vagy autóra váltson. A német meteorológiai szolgálat kora délután úgy ítélte meg, hogy a vulkáni hamu sűrűsége Németországban a kritikus alá süllyedt.
Peter Ramsauer közlekedési miniszter egy szerdai nyilatkozatban azt mondta, hogy a német repülésügyi hatóságok jobban felkészültek a helyzetre, mint az egy évvel ezelőtti, ugyancsak izlandi vulkánkitörés idején. A miniszter közölte, hogy egy rendkívüli stáb állandóan ellenőrzi a helyzetet, és ennek fényében azonnali döntéseket hoz.
Ramsauer megerősítette: az általa elrendelt határérték, azaz a 2 milligrammos hamutartalom felett már repülési korlátozásokat léptetnek életbe. A miniszter ugyanakkor ismét egységes európai szabályozást követelt. Tarthatatlannak nevezte, hogy miközben Németország a repülést a szóban forgó 2 milligrammos "szennyezettségi" határértékig tartja megengedhetőnek, más országok - például Franciaország - akár 4 milligrammig is bátran repülnek. A miniszter azt hangoztatta, hogy a Lufthansa légitársaság ebben teljes mértékben egyetért a kormánnyal.