2010. március. 09. 16:39 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 09. 16:45 Világ

Kenyai halászhajót zsákmányoltak a szomáliai kalózok

Kalózok elfoglaltak egy kenyai zászló alatt közlekedő halászhajót a szomáliai partok közelében - közölte kedden egy tengerészeti tisztségviselő.

Anrdrew Mwangura, a Kelet-afrikai Tengerészeti Segélyprogram képviselője szerint a Sakoba halászhajót feltehetően azért foglalták el a tengeri rablók, hogy anyahajóként használják jövőbeni akcióikhoz. Mwangura közölte, hogy a hajó legénysége 10 kenyai, két szenegáli, egy spanyol, egy lengyel, egy namíbiai és egy zöld-foki szigeteki állampolgárból áll.

A kalózok a hajót a tanzániai Dar es-Salaamtól mintegy 400 kilométerre keletre kerítették hatalmukba - jelentette be az EU haditengerészeti parancsnoksága. Mwangura úgy tudja, hogy a Sakobát üzemeltető cég képviselője Kenyába utazott, hogy tárgyalni próbáljon a szabadon bocsátás feltételeiről.

A kifizetett több tízmillió dollárnyi váltságdíjtól vérszemet kapva a szomáliai kalózok az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban támadtak meg hajókat az Indiai-óceánon és az Ádeni-öbölben. 2009 eleje óta külföldi haditengerészeti kötelékek járőröznek az Ádeni-öböl vizein. A hadihajók konvojban kísérik a kereskedelmi járműveket és biztonsági folyosókat tartanak fenn a legveszélyesebb vizeken, de a portyázó kalózok hatóköre egészen a Seychelles-szigetekig  elér.

 

 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.