Zöldre vált a McDonalds Németországban
A globális gyorsétterem-hálózat egyik német vezetőjének hétfői bejelentése szerint zöldre vált a McDonald’s, legalábbis emblémájának háttérszínében – írja az AFP.
A koppenhágai ENSZ-klímacsúcs közeledtével, az erősöső környezetvédelmi elvárásoknak megfelelően a fenntartható fejlődés felé fordul a McDonald’s gyorsétterem hálózat, aminek jegyében a cég német éttermeinek logója mögött ezentúl az eddigi piros helyett zöld háttér lesz – közölte a vállalat német igazgató-helyettese, Holger Beeck.
A bejelentés szerint minden újonnan nyíló, vagy felújított éttermük emblémájában a háttér zöldre változik „a környezet tiszteletének fontosságát hangsúlyozandó” – mondta Beeck a Financial Times Deutschlandnak.
Az Interbrand szerint a világ hatodik legértékesebb és leginkább felismert logójával büszkélkedő McDonald’s-ot csak olyan nagyágyúk utasítják maguk mögé, mint a Coca-cola, az IBM, a Microsoft, a General Electric és a Nokia.
Egy nemrég közzétett német kutatás szerint ráadásul az étteremhálózat a 12-18 év közötti német gyerekek között a legnépszerűbb minden egyéb márkával összevetve is.
A marketinglépés mögött elemzők szerint az áll, hogy a gyorsétterem-vállalatot korábban számos fronton támadták a környezetvédők, a csomagolástól a húsvásárláson át a káros anyagot tartalmazó hűtők használatáig sok mindenért.