2008. október. 31. 08:12 MTI Utolsó frissítés: 2008. október. 31. 08:13 Világ

Obama kampányreklámját több mint 33 millióan látták

Több mint 33,5 millió néző kísérte figyelemmel a tévéképernyőn Barack Obama amerikai demokrata párti elnökjelölt példátlanul hosszú kampányreklámját - derült ki a nézettséget mérő adatokból.

A Nielsen Media Research kutató cég csütörtökön ismertetett felméréséből kitűnik, hogy az előző nap sugárzott reklámfilm az American Idol című népszerű televíziós vetélkedőéhez hasonló nézőszámot vonzott a képernyő elé, sőt csaknem másfélszer többen látták, mint az amerikai országos baseballbajnokság döntőjét.
  
Az American Idol hetente átlagosan 28 millió nézőt "ültet" a tévéképernyő elé, míg az Egyesült Államokban nemzeti sportnak számító baseball bajnoki döntőjét 19,8 millióan követték figyelemmel. A döntőt egyébként az egyik tévécsatorna kérésére a fizetett politikai hirdetés miatt az eredetileg tervezettnél fél órával később játszották.

Az Obama-reklám nézettsége mindazonáltal eltörpült Obama és republikánus párti vetélytársa, John McCain tévévitáinak átlagosan 57,4 milliós nézettsége mellett, sőt azt is többen - 38 millióan - látták, amikor Obama augusztusban a Demokrata Párt konvencióján elfogadta az elnökjelöltséget.

Az Obamáéhoz hasonló reklámfilmek a múlt század ötvenes és hatvanas éveiben a fizetett politikai hirdetések bevett formájának számítottak az Egyesült Államokban.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?