2007. szeptember. 01. 15:43 MTI Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 01. 15:34 Világ

Újabb ballisztikus rakétákat állítanak rendszerbe az oroszok

Oroszország decemberben újabb interkontinentális ballisztikus rakétákat állít rendszerbe Vlagyimir Putyin államfőnek a nukleáris védelemre vonatkozó modernizációs terve keretében - jelentették szombaton az orosz médiumok.

Feszült a légkör Oroszország és a NATO között amiatt, hogy az Egyesült Államok Lengyelországba és Csehországba - Oroszország közelébe - akarja telepíteni tervezett rakétavédelmi pajzsának egyes elemeit. Ezért a Kreml rakéták új generációjával akarja biztosítani az ország védelmét a következő 20-30 évben. Ennek a fegyverkezési programnak a keretében állítják rendszerbe a több robbanófejjel felszerelt, 22 méter hosszú Topol-M típusú rakétákat a Moszkvától 240 kilométerrel északkeletre fekvő Tejkovo városában.
    
E rakétából az első darabokat már tavaly decemberben hadrendbe állították. Akkor az orosz televíziók mutatták, amint Putyin az új fegyverprogrammal kérkedve felmászik egy rakétaindító-állásra. A rendszerbe állítandó rakéták számát nem közölték.
    
"Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy decemberre harckészültségbe tudjuk helyezni ezt a (rakétás) hadosztályt" - jelentette ki szombaton Nyikolaj Szolovcov, az orosz rakétaerők parancsnoka az Interfax hírügynökségnek nyilatkozva.
    
A Topol-M első változatát a 90-es években fejlesztették ki. Rakétasilóból és mozgatható állásról is indítható. A következő években rendszerbe állítandó RS-24 jelű rakétákkal együtt ez alkotja majd az orosz nukleáris arzenál gerincét, és segít a Szovjetunió összeomlása után éveken át erodálódott orosz hadsereg talpra állításában.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.