2007. június. 27. 13:52 MTI Utolsó frissítés: 2007. június. 27. 13:55 Világ

Oroszország megkezdi korszerűsített rakéták sorozatgyártását

Oroszország megkezdi korszerűsített interkontinentális rakétáinak sorozatgyártását - jelentette be Szergej Ivanov orosz miniszterelnök-helyettes.

A kormány hadiipari bizottságának kedden Votkinszkban tartott kihelyezett ülésén Ivanov elmondta, hogy új, kulcsfontosságú szakaszába lépett az orosz nukleáris hadászati erők, valamint a harcászati és hadászati rendszerek fegyverzetének korszerűsítése. Megkezdődik a több robbanótöltettel ellátott - mind a helyhez kötött, mind a mozgatható indítóállású - Topol-M (NATO-kódja SS-27), valamint a rövid hatótávolságú Iszkander-M (NATO-kódja SS-26) rakétarendszer sorozatgyártása. 

Oroszország május végén hajtott végre sikeres kísérletet RSz-24 jelzésű nehéz interkontinentális ballisztikus rakétájával, amely a Topol-M továbbfejlesztett változata. Az új, külön célra irányítható robbanótöltetekkel rendelkező RSz-24-est párhuzamosan állítják hadrendbe a Topol-M rakétákkal a hadászati rakétacsapatoknál. Még
ugyanaznap sikeresen tesztelték a mobil indítóállású Iszkander-M rendszerben használható, megnövelt hatótávolságú manőverező robotrepülőgépet is.

Ivanov szerint Oroszország biztonságának és védelmi képességének szempontjából nézve nem lehet túlbecsülni a rakétafegyverzet jelentőségét, mivel az volt és az is marad a biztonság és a szuverenitás alapvető garanciája. A Moszkvától több mint 1000 kilométerre fekvő Votkinszk hadiipari üzeme alapvető szerepet játszik a Topol-M hadászati és az Iszkander hadműveleti-harcászati rakéták, valamint más fegyverek előállításában.
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.