2007. június. 20. 19:16 MTI Utolsó frissítés: 2007. június. 20. 19:00 Világ

A libanoni hadsereg elfoglalta palesztin fegyveresek állásait

A libanoni hadsereg - saját közlése szerint - ellenőrzése alá vonta a Nahr el-Bared észak-libanoni palesztin menekülttábor jelentős részét az ott megbújó palesztin szélsőségesekkel folytatott harcok eredményeként.

Azok a magasabb épületek és más stratégiai állások, amelyeket eddig a fanatikus szunnita muzulmán Fatah al-Iszlám szervezet fegyveresei birtokoltak a tábor északi részén, most a libanoni hadsereg kezébe kerültek - jelentette be szerdán Bejrútban a hadsereg egyik szóvivője.

Ez azonban távolról sem jelenti a harcok befejeződését. A palesztin fegyveresek beljebb húzódtak a tábor központi részébe, és onnan tüzelnek a libanoni alakulatokra, amit a hadsereg tüzérségi fegyverek és harckocsilövegek tüzével viszonoz - tette hozzá a szóvivő.

Május 20-án kezdődtek a fegyveres harcok a libanoni kormány katonai erői és a szélsőségesek között. Csaknem másfél száz ember, köztük 74 libanoni katona vesztette életét a csatározásokban. A tábor mintegy 40 ezer lakójának többsége elmenekült otthonából, és egy másik észak-libanoni táborban húzza meg magát. Már csak mintegy kétezer lakos maradt az egykor nyüzsgő menekülttábor területén. A tábor most elfoglalt északi része romokban hever, mert a hadsereg nehéztüzérséget is rendszeresen bevetett.
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.