Huszonháromra nőtt a német vonatbaleset halottainak száma
Huszonháromra emelkedett a pénteki németországi mágnesvasút-szerencsétlenség halottainak száma, amely az észak-németországi Lathen közelében következett be - közölte a német rendőrség. A balesetben további 10 személy megsebesült.
A Transrapid, amely a világ egyik leggyorsabb vonata, mintegy 200 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott az emslandi kísérleti pályán, amikor belerohant egy műhelykocsiba, amely Lathen és Melstrup között a pályán vesztegelt.
A német csúcstechnológia vívmányának tekintett Transrapid szerelvényei - a súrlódást, illetve a gördülő ellenállást kiküszöbölve - nagy erejű elektromágnesek által gerjesztett mágneses térre támaszkodva "lebegnek" a pálya fölött. Utóbbi négy méter magasságban, betonoszlopokra támaszkodva húzódik a kísérleti vonal két végpontja között. A Transrapid vonatok végsebessége mintegy 450 kilométer óránként.
Németországban éveken át vita folyt arról, hogy az emslandi kísérleti pálya után épüljön-e komoly távolságot áthidaló Transrapid-szakasz, ám a költségek parttalan növekedése miatt végül a Schröder-kormány 2001-ben végleg elvetette a tervet. Helyette a Transrapid mögött álló konzorcium (Siemens-ThyssenKrupp) végül Sanghajban (Shanghai) épített 35 kilométeres pályát, amely a kínai nagyváros repülőterét köti össze a belvárossal.