Alonso diadalmaskodott a Brit Nagydíjon
A címvédő és pontversenyben éllovas Fernando Alonso, a Renault spanyol pilótája nyerte a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság nyolcadik futamát, a Brit Nagydíjat. A második helyen a német Michael Schumacher (Ferrari) végzett, a harmadik pedig a finn Kimi Raikkönen (McLaren-Mercedes) lett.
Alonso, aki idei ötödik, pályafutása 13. sikerét gyűjtötte be, rajt-cél győzelmet aratott. A spanyol versenyző ezzel a diadallal tovább növelte előnyét a vb-pontversenyben: tíz futammal a vége előtt 74 pontja van, az őt követő Michael Schumachernek (Ferrari) 51.
Közvetlenül a rajt után a német Ralf Schumacher (Toyota) és az ausztrál Mark Webber (Williams) összekoccant, s ezzel számukra befejeződött a szigetországi kaland. Az élen megtartotta pozícióját Alonso, a második Ra:ikkönen és a harmadik M. Schumacher volt. Amíg megtisztították a pályát a roncsoktól, bejött a Safety Car. Két körön át "kocogtak" egymás mögött az autók, majd újra nagyobb sebességre kapcsoltak a pilóták.
A kilencedikben Jenson Button autója kigyulladt, a brit versenyző a bukótérbe kormányozta a lángoló Hondát, kiszállt és gyalogosan "folytatta" a brit GP-t. Az élbolyból M. Schumacher ment először ki a boxba üzemanyagért, majd Raikkönen következett, Alonso viszont - régi jó szokása szerint - még maradt a pályán. A spanyol vb-címvédő a 21. körben ment ki és elsőnek jött vissza.
Féltávnál az ibériai pilóta közel 13 mp-cel vezetett a finn és a hétszeres világbajnok német klasszis előtt. Mögöttük Giancarlo Fisichella (Renault), Felipe Massa (Ferrari) és Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) volt a sorrend.
A táv egyharmada volt hátra még a viadalból amikor M. Schumacher másodszor is a boxban járt, nem sokkal később pedig Ra:ikkönen. A német ezúttal alaposan meglepte a "jégembert", mert egy pokoli gyors körrel sikerült elébe kerülnie a kiállás után.
Tíz körrel a vége előtt a spanyol fölényesen vezetett, a második helyen M. Schumacher, a harmadikon, Ra:ikkönen, a negyediken pedig Fisichella haladt. Az olasz bődületes hajrába kezdett, hogy befogja vetélytársát: valósággal tolta maga előtt a finn Mercedesét, ám nem tudta megelőzni, így a sorrend a hajrában már nem változott.