2006. április. 07. 07:41 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. április. 07. 07:42 Világ

Manchester United: az új mezreklám 56,5 millió fontot ér (fotó)

Az angol futball eddigi legnagyobb mezszponzori szerződését kötötte a Manchester United és az amerikai AIG vállalat: a biztosítási cég az elkövetkezendő négy évre 56,5 millió fontért vásárolt magának reklámfelületet a Vörös Ördögök felszerelésén.

Az AIG elnök-vezérigazgatója Martin J.Sullivan,
a Manchester United sztárjaival. Park Ji-sung,
Wayne Rooney, Christiano Ronaldo és Gary
Neville, az 56,5 millió fontot (99,3 millió
dollárt, 80,6 millió eurót) érő reklámmal
a dresszükön
© AP
Az európai futballban egyre nagyobb összegeket akasztanak le a sztárcsapatok a szponzoroktól. Mivel a nagy bajnokságokban nem szokás a klub nevéhez hozzácsapni a szponzorét, ezért másfajta technikákat kell keresni, hogy a kedvenc labdarúgó együttesekkel összekapcsolják a sajátjukat.

Mostanában terjedőben van, hogy a csapatoknak otthont adó stadionokat nevezik el a szponzorokról. Így például a Bayern München nemrégiben elkészült hipermondern létesítményét egy biztosító társaság után például Allianz Arenanak nevezik. Az Arsenal új stadionja pedig Emirates légitársaságtól kapott pénzből épül, s így a ezt a futballszentély is a szponzor nevét fogja viselni.

Mezreklám top 5 (éves díj)

(millió font)

Tamoil Juventus: 15,0
AIG Manchester Utd: 14,125
BenQ Real Madrid: 14,0
T-Mobile Bayern Münch.: 11,4
Samsung – Chelsea: 10,0

A másik fontos hirdetési hely a játékosok meze, ugyanis itt nem csak a csapattal, hanem a kedvenc focistákkal is azonosítani lehet a hirdetett márkát. Mivel pedig az eredetihez megszólalásig hasonlító szurkolói mezeken ugyanúgy ott díszeleg a szponzor logója, mint a pályán használtakon, többtízezer élő hirdetőtáblához jut a szponzor. Emellett a szurkolók is szívesebben veszik igénybe vagy vásárolják meg a saját holmijukon hirdetett szolgáltatásokat vagy termékeket. Így aztán a nagy klubok hatalmas pénzeket kérhetnek a mezreklámokért.

„Nagy lépés ez a Manchester United számára, hiszen a szerződéssel megerősítjük helyünket a világ élvonalában" – mondta David Gill klubigazgató. Az AIG-vel kötött 56,5 millió fontos szerződés aláírása után. A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone hirdetései lesznek láthatóak a manchesteriek mezén. Gill nyilván nem csak a sportteljesítményre gondolt megjegyzésével, hanem arra is, hogy a szponzorszerzésben, s üzleti értékük elismertségében is a bajnokok ligájában maradtak ezzel.

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.