2005. augusztus. 16. 17:41 MTI Utolsó frissítés: 2005. augusztus. 16. 17:45 Világ

Mégsem találták meg a lezuhant ciprusi gép hangrögzítőjét

A korábbi jelentésekkel ellentétben mégsem került elő a szerencsétlenül járt ciprusi utasszállító repülőgép hangrögzítő berendezése - közölte kedden a görög polgári repülésellenőrző hatóság elnöke.

A hétfőn Athén közelében lezuhant Boeing-737 pilótáinak beszélgetéséről, a vezetőfülkében történtekről a csak hangrögzítő tudna pontos felvilágosítással szolgálni. Ám amit a mentőosztagok hétfőn a tragédia helyszínén találtak, az sajnos csupán a hangrögzítő szerkezet doboza volt - jelentette ki Akrivosz Colakisz. Egyúttal kétségesnek nevezte, hogy a berendezés még előkerülhet a roncsok közül.

A repülőgép műszaki berendezéseinek adatait folyamatosan rögzítő úgynevezett fekete doboz viszont megvan, vizsgálatára és kiértékelésére Párizsban kerül sor. A fekete doboz, miként a hangrögzítő is, olyan robusztus felépítésű, hogy képes kiállni a lezuhanáskor fellépő szélsőséges igénybevételt is. Egy német repülőmérnök és repülési szakíró szerint meg kellene vizsgálni azt, vajon a hangrögzítő szerkezet belseje kiszakadt-e a dobozából a becsapódáskor, vagy pedig esetleg utólag szerelték ki a védő burkolatból.

A Helios Airways kedden - internetes honlapján - beismerte: korábban egyetlen egyszer akadt probléma a társaság repülőgépein a kabinnyomással - és éppen azon a gépen, amelyik vasárnap lezuhant. A cég sietve hozzátette: a hiba vizsgálatába bevont brit és ciprusi légügyi felügyelet emberei semmi kivetnivalót nem találtak a repülőgép karbantartásában.

A német hatóságok kedden cáfolták egy görög nyelvű újság állítását, amely szerint a Boeing-737 német pilótájának korábban kötelességszegés miatt Németországban felfüggesztették repülési engedélyét, emiatt keresett és talált munkát a ciprusi Helios légitársaságnál.

A Mahi című újság állítására, amelyet a NetHaber című török internetes portál idézett, Cornelia Eichhorn, a német légiforgalmi hatóság szóvivője kijelentette: az 50 éves Hans-Jürgen Merten érvényes pilótajogosítvánnyal rendelkezik.

Merten, akinek életkorát a berlini külügyminisztérium korábban 58 évben jelölte meg, eredetileg az NDK légitársaságának, az Interflugnak volt a pilótája. A német újraegyesülés (1990) után a szovjet gyártmányú gépekhez szokott keletnémet pilótáknak átképzésen kellett részt venniük, hogy megtanulják a nyugati repülőgépek vezetését.

Az Erfurtban megjelenő Thüringer Allgemeine kedden azt írta, hogy Merten idővel a Lufthansa alkalmazásába került, mielőtt charter járatokra szakosodott volna. A frankfurti székhelyű légitársaság szóvivője erre reagálva azt mondta: nincs tudomása arról, hogy a türingiai születésű férfi valaha is náluk dolgozott volna.

Merten valójában a dublini székhelyű Direct Personnel International cég alkalmazottja volt; ez a vállalat azzal foglalkozik, hogy pilótákat bocsát, díjazás ellenében, légitársaságok rendelkezésére. Merten egyes hírek szerint hat hónapja repült a Helios gépein, ám a ciprusi társaság igazgatója, Andreasz Drákosz nem tudta megmondani, mióta dolgozik náluk a német pilóta.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.