2004. szeptember. 22. 08:24 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Világ

Meghiúsult merénylet a libanoni olasz nagykövetség ellen

Olaszország libanoni nagykövetsége elleni robbantásos merényletet akadályozott meg az olasz katonai felderítés, és az akció keretében tíz személyt őrizetbe vettek.

Antonio Martino olasz védelmi miniszter kedden este nyilvánosságra hozott közleményében gratulált Nicolo Pollari tábornoknak, a SISMI olasz katonai hírszerzés parancsnokának a "Libanonban végrehajtott brilliáns akcióért". Martino egyúttal köszönetet mondott a libanoni és a szíriai titkosszolgálatoknak együttműködésükért, részleteket azonban nem hozott nyilvánosságra.



Az ANSA olasz hírügynökség értesülése szerint a merénylet előkészületei előrehaladott állapotban voltak. A támadók 300 kilogramm robbanóanyagból összeállított, gépkocsiba rejtett pokolgépet terveztek felrobbantani a Bejrút központjában fekvő olasz nagykövetségnél.



A letartóztatásokat Libanonban foganatosították, ám az ANSA jelentéséből nem derült ki, hogy mikor. A merényletet az Ima és Harc Szalafista Csoport (GSPC) nevű radikális iszlám szervezet libanoni sejtjének tagjai készítették elő; az őrizetbe vettek között volt egy Mikati nevű férfi is, akit a sejt katonai parancsnokának tartanak. A szalafista szervezet állítólag kapcsolatban áll az al-Kaida terrorhálózattal. A rendőrség az őrizetbe vételeken túl 100 kilogramm robbanóanyagot is lefoglalt.



Az ANSA úgy tudja, hogy az olasz nagykövetség elleni robbantás az első láncszem volna abban a támadássorozatban, amelyet az őrizetbe vett személyek Libanonban található nyugati érdekeltségek ellen terveztek. A gyanúsítottak célpontjai között szerepelt a bejrúti amerikai nagykövetség is. (MTI)
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.