Hosszú Katinka üzleti modellje példaértékű. De mit akar a magyar költségvetéstől?
"A sikeres hivatásos sportoló azonban ma már nem csak a pénzdíjakból él, márkát is épít személye köré. Példaértékűen teszi ezt Hosszú és férje, az amerikai Shane Tusup: Iron Lady webshop is open! És itt Tusup állampolgársága fontos, mert az úszószövetség kontra Hosszú-ügy kicsit a sport- és üzleti kultúrák harca is. Tusupéknak természetes, hogy amiből lehet (vagy amiből nem, akár abból is), üzletet kell csinálni – és ezt Magyarországon megtanulni, nem ócsárolni kellene.
(...)
De ahogy az amerikai–magyar házaspár bevételi oldalon vérprofi amerikai, költségoldalon nagyon is magyar. Elvárják, hogy a tökéletes felkészülés költségeit a szövetség finanszírozza. Számomra nehezen érhető, hogy ha saját masszőr kell, azt miért ne tudná kifizetni a házaspár (...) vagy akár a saját öltöző költségeit is, hiszen csak pénz kérdése (ha nem, akkor a szövetség sem tudja elintézni). Akár a videoelemzőt is meg- rendelhetnék például az amazon.com vagy alibaba. com oldalakról, hiszen ahol ekkora a tét, érdemes néhány millió forintot az üzletbe invesztálni, busásan megtérül!"
A teljes cikk a nyomtatott HVG-ben olvasható.