Kerékpáros Charta, mindenki akarta
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban valaki tréfarépát reggelizett, és nem tud magyarul.
Némi tanakodás után úgy döntöttünk, hogy nem foszthatjuk meg olvasóinkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mai közleményétől, hogy ők is élvezhessék a leleményes címadás eredményét és a gördülékeny, ismétlésektől mentes mondatokat. A sajtónak eljuttatott anyagot változatlan formában tesszük közzé, hogy lássák, a mi életünk sem egyszerű.
KÖZLEMÉNY
Nemzeti Kerékpáros Charta: minden kerékpáros akarta
Nemzeti Kerékpáros Chartát írtak alá a hét kerékpáros civil szervezet alkotta Kerékpáros Kerekasztal képviselői 2013. szeptember 17-én, Budapesten, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. A tárca infrastruktúráért felelős államtitkára, Völner Pál elmondta, hogy a dokumentumot megfelelő kiindulási alapnak tartja a következő uniós programozási időszak szakmapolitikai és finanszírozási céljainak közös véglegesítéséhez.
A Nemzeti Kerékpáros Charta aláírói kijelentik: összehangolt erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy Magyarország egyik legkedveltebb közlekedési-, turisztikai-, rekreációs- és sporttevékenysége, a kerékpározás töretlenül fejlődjön tovább és a fenntartható gazdaságfejlesztés egyik kiemelt pillére legyen 2014-2020 között. E célok eléréséhez jelentős fejlesztésekre van szükség, amelyek fedezetét a civil szervezetek javaslata szerint az uniós források fokozott igénybevétele adná.
Magyarországon jelenleg majdnem minden ötödik utazás esetében a kerékpár a fő közlekedési eszköz. A partnerek szerint ez az érték 2020-ra 22-25 százalékra növelhető. A kerékpáros turizmusban, a kerékpársportban, a hazai kerékpáriparban és kereskedelemben rejlő lehetőségek kiaknázása, a kerékpáros balesetek számának csökkenése esetén Magyarország 150 milliárd forint gazdasági nyereségre, megtakarításra számíthat a következő hét évben – fejti ki a Nemzeti Kerékpáros Charta.
A dokumentumot a European Cyclists' Federation, a Kerékpáros Magyarország Szövetség, a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, a Magyar Természetjárók Szövetsége, valamint a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség képviselői írták alá.
Völner Pál rendszeres együttműködést kezdeményezett a Kerékpáros Kerekasztallal a Nemzeti Közlekedési Stratégia részét képező Országos kerékpáros koncepció és a civil szervezetek által kidolgozott Nemzeti Kerékpáros Koncepció (2014-2020) közös véglegesítése és elfogadása érdekében. A szakminisztérium a jelenleg zajló Európai Mobilitási Hét magyarországi programjainak koordinátoraként és a Kerékpárosbarát pályázatok kiírójaként is bizonyította elkötelezettségét a kerékpározás népszerűsítése, további térnyerése mellett.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály