Vállalat + Vezető hvg.hu 2016. október. 21. 15:43

A boldog alkalmazott viszi hátán a céget

Számos tanulmány szerint a munkatársak elégedettsége összefüggésben áll teljesítményükkel - egy lehangolt munkahelyi környezet lehetetlenné teszi a sikeres együttműködést. A demotivált alkalmazottak kimerülté válnak, mely negatív hatással bír teljesítőképességükre, elköteleződésükre. Íme, hat tipp, hogyan tegye boldoggá alkalmazottait.

„A megfelelően kivitelezett csapatmunka során nemcsak összeadódik, de meg is sokszorozódik a tagok teljesítménye. Ez az egyik legfontosabb útja annak, hogy szakmai tudásunk és üzletünk egy magasabb szintre lépjen.” – mondta Ferling József, Magyarország legnagyobb networking szervezete a BNI kommunikációs igazgatója. Alább hat tipp, az Entrepreneur írójának tollából.

1. Fogalmazza meg konkrét céljait, elképzeléseit!

Míg egy tökéletes világban mindenki a legjobb tudása szerint dolgozna minden egyes nap, a valóságban ez nem így működik. Gyakran előfordul, hogy az alkalmazottak újra és újra beleesnek ugyanabba a hibába. A meghatározott célok elősegítik a munkatársak elkötelezettségét, és lehetővé teszik számukra az ahhoz szükséges feladatok pontos megértését.

2. Legyen átlátható!

A konkrét célok és elképzelések mellett átláthatóvá, áttekinthetővé kell tenni a vállalatot is. A TinyPulse munkavállalói felmérése szerint: „az átláthatóság hozzájárul a munkahelyi bizalom eléréséhez”. Az elbocsátások rémhíre vagy a gazdasági visszaeséstől való félelem elbizonytalanítja a beosztottakat, uganakkor, ha tisztában vannak a belső folymatokkal elkerülhető a tájékozatlanság okozta szorongás.

3. Segítsen munkatársainak, hogy megtalálják szakmai profiljukat!

Elemzők szerint a fiatalabb munkavállalóknál magasabb mobilitás figyelhető meg, vagyis a karrier gyorsabb elérése érdekében hajlamosabbak a gyakori munkahelyváltásra. Ez azonban nagy mértékben csökkenthető, ha folyamatosan motiválja munkatársait, és olyan feladatokat ad nekik, amikben megtalálják a kihívást.

4. Tegye lehetővé a munkatársak számára, hogy saját maguk alakítsák ki napirendjüket!

A megszokott 8 órás munkaidő monotonitása idejétmúlt. Tegye lehetővé a munkatársak számára, hogy ne a munkahelyen eltöltött idő, hanem produktivitásuk, hatékonyságuk alapján ítéljék meg őket.

5. A munkatársai dolgozhassanak otthonról!

A legtöbb irodai feladat ma már nem helyhez kötött, amely lehetővé teszi a munkatársak számára, hogy akár otthonról is elvégezzék munkájukat. Ez nagyban hozzájárulhat elégedettség fokozásához!

6. Legyen kevesebb megbeszélés!

A megbeszélés minden sikeres vállalat életében létfontosságú, hiszen elősegíti a kommunikációt és a szabad eszmecserét, viszont megfelelő struktúra nélkül könnyedén felesleges időpazarlássá válhat. A legfontosabb, hogy mindenki vegye ki a részét, kapjon esélyt a megszólásra, illetve járuljon hozzá a vitához is.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.