Az a vállalkozás sem dőlhet hátra, akinek van már online pénztárgépe, mert a 60-70 ezer forintot kell majd kicsengetniük azért, hogy a megvásárolt és évente – nem ingyen – ellenőrzött pénztárgépük megfeleljen az új rendeletmódosításnak.
Októbertől új vállalkozástípusokra terjesztik ki az online kasszák használatának kötelezettségét, ám azok sem ússzák meg költségek nélkül, akiket már bekötöttek a NAV-hoz. Ez utóbbi kör ugyanis 60-70 ezer forintos költséggel számolhatnak, hogy már meglévő gépeik megfeleljenek az új szabályoknak.
A meglévő online pénztárgépeket frissíteni kell, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, kibővül az AEE egység kommunikációja, és az új szabály szerint a kasszáknak „átszemélyesíthetőnek” kell lennie, átírhatónak egyik vállalkozás nevéről a másikra – derül ki az Onlinekassza.hu közleményéből.
Persze az újraengedélyeztetés és a kötelező átalakítás nincs ingyen. Ám egy kisebb boltnak a 60-70 ezer forintos költség kifizetése nem biztos, hogy olyan egyszerű. Tegyük hozzá, hogy a pénztárgépeket eleve felül kell vizsgáltatni évente, aminek költsége alaphangon 13 ezer forint. És egyelőre nem úgy tűnik, hogy az állam nyújtana bármilyen segítséget a most felmerülő költségek enyhítésére.
Viszont esélyes, hogy az eredetileg tervezett határidők nem lesznek tarthatók sem a kasszák újraengedélyeztetésére, sem az új kötelezettek kasszabeszerzésére. Ez utóbbiak már csak azért sem tudnak ennek eleget tenni, mert kizárólag új engedéllyel rendelkező kasszát vehetnének, ám ilyen még nem kapható. A rájuk vonatkozó beszerzési határidőt már ki is tolta a kormány január 1-ig.
Év végéig haladékot kapnak a taxisok, autójavítók
A korábban tervezett szeptember végi időpont helyett csak január elsejétől terjesztik ki az online pénztárgépre kötelezettek körét.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!