Holnapig kell megkapnia minden munkáltatónak a munkavállalóitól a lakáscafeteria adómentességéhez szükséges dokumentumokat.
A lakáscélú támogatás megvalósításáról szóló rendelet alapján április 15-ig meg kell kapnia minden munkáltatónak a munkavállalóitól a támogatás adómentességéhez szükséges papírokat – jelent meg a cafeteriatrend.hu-n. Aki még nem adta le, nem gyűjtötte be ezeket, érdemes nekilátnia, mert hamarosan kifuthat a végső határidőből is. Ahhoz, hogy a 2014-ben adott lakáshitel támogatás valóban adómentes legyen, általában az alábbi dokumentumokkal kell rendelkeznie a munkáltatónak – természetesen egyedi esetekben lehet eltérés.
- A juttatást indító banknak január 31-ig kellett megküldenie a rajta keresztül bonyolított támogatásról az igazolást a munkáltatónak.
- A megfelelő, támogatható hitelhez kapcsolódó hitelszerződés másolatát.
- Elengedhetetlen egy olyan dokumentum, melyből megállapítható a munkavállaló tulajdonosi státusza a lakáshoz kapcsolódóan.
- Szükséges egy dolgozói nyilatkozat arról, hogy milyen számlára küldje a munkáltató a támogatást.
- Mivel a munkáltató a juttatás megvalósításához személyes adatokat ad át a bankjának, ezért ehhez be kell szereznie egy hozzájárulást a munkavállalójától.
- A lakás méretének vizsgálata a munkavállaló nyilatkozata alapján történik.
- Mivel a lakás méltányolható méretének vizsgálatakor figyelembe kell venni a lakásban lakók számát, így szükséges az ott lakók lakcímkártyájának másolatára.
- Az adómentesség értékhatárához vizsgálni kell az elmúlt öt évben mástól kapott ilyen támogatás értékét. E célra a korábbi munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó igazolás és a munkavállaló nyilatkozata lesz alkalmas.
- A támogatás maximális értéke a vásárlás vagy építés költségének 30 százalékáig terjedhet, melyet az adásvételi szerződés, építéshez kapcsolódó költségvetés vagy a megfelelő számlák alapján állapítja meg a munkáltató.
- Amennyiben a dolgozó folyószámlájára utalta a cég a támogatást, úgy szükség lesz a hitel törlesztésének igazolására is.
Persze akinél nem teljes ez a lista, még nem lesz nagy bajban, a rendelet szerint ugyanis a munkáltató saját döntése alapján május 31-ig is összegyűjtheti ezeket a dokumentumokat – hívta fel a figyelmet Fata László cafeteria szakértő. Ha azonban május 31-ig nem áll rendelkezésre minden szükséges igazolás a munkáltatónál, akkor bizony a cégnek a juttatás 120 százaléka, mint jövedelem után meg kell állapítania és be kell fizetnie az adót.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!