Miközben a lakosság egyre inkább az interneten vásárol, a céges online kereskedelem szinte ki sem mutatható a statisztikákban.
Míg tavaly a kiskereskedelemben a teljes forgalom 3,1 százaléka már online csatornákon folyt, addig a nagykereskedelemben - a Tablazat.hu online beszerzési portál becslése szerint - egyelőre a hibahatáron belül mozgott. A hazai cégek jelentős többsége ugyanis még mindig a klasszikus beszerzési módszereket részesíti előnyben. A lassú átállás mögött a beszerzési szakma több évtizede kiépített eszközeihez való ragaszkodás – egyéni kutatás, telefonos és e-mailes információszerzés, manuális ajánlat-összehasonlítások – áll.
A lakosságot Magyarországon több mint 5 ezer webshop és több ár-összehasonlító oldal szolgálja ki, a cégek azonban csak néhány specifikus termékkategóriát kínáló forgalmazó és beszállító weboldalán tudják összehasonlítani a megrendelni kívánt termékeket. „A webshopoknak és ár-összehasonlító oldalaknak köszönhetően a vásárlók manapság már szinte bármilyen termékről percek alatt megtudhatnak mindent, a forgalmazók szinte teljes mértékben kiszolgálják a vevőket” – magyarázza Kócsi Norbert, a Tablazat.hu beszerzési szakértője.
„Ahhoz, hogy egy cég a legjobb terméket és a legmegfelelőbb ajánlatot találja meg, több beszállítót is külön-külön meg kell keresnie, fel kell vennie velük a kapcsolatot, és minden szükséges információt külön be kell kérnie az egyes termékekről. A folyamatot az is lassítja, hogy a legtöbb beszállító termékeiről részletes információt nem tesz elérhetővé online formában. A termék-összehasonlító weboldalak legnagyobb előnye, hogy a beszerzők helyett végzik el a munka legnehezebb részét. A keresett termékeket akár egyszerre több beszállító kínálatában is meg lehet találni, és egyetlen ajánlatkéréssel akár mindegyikkel egyidejűleg fel lehet venni a kapcsolatot” – teszi Hozzá Kócsi Norbert.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!