Viszonylag ritkán lehet mostanában olyat írni, hogy egy Apple termék igazán kudarcot vallott volna a piacon, ám a...
Viszonylag ritkán lehet mostanában olyat írni, hogy egy Apple termék igazán kudarcot vallott volna a piacon, ám a Final Cut Pro X esete elég tanulságos.
Az Apple, filmes- és videós körökben népszerű Final Cut Studio csomagjának legutóbbi frissítése igencsak kiverte a biztosítékot a szakmai felhasználók között. A teljesen átalakított felület és a számtalan fontos - a korábbi verziókban meglévő - funkció hiánya (ezek pótlására ígéretet tett a cég), nem váltott ki elismerést azok körében, akiket elvileg megcélozna a programcsomag.
Az Apple ezúttal tehát mellélőtt, ráadásul az Adobe rögtön kapott az alkalmon, s megakciózta saját professzionális alkalmazását, a Premiere Pro CS5.5-öt (50%-os kedvezményt kaptak az áttérők), ennek köszönhetően 45%-os növekedést sikerült elérniük Mac platformon.
Nem volt hát nyerő lépés a hirtelen váltás az Apple részéről, minden bizonnyal az sem véletlen, hogy az FCPX megjelenésekor visszahívott Final Cut Studio 3 is átmenetileg visszakerült a forgalomba.
A videovágásban haladóbb szintet elérő otthoni felhasználók és a kisebb videostúdiók számára egyébként egy olcsó és hatékony eszköz lehet a Final Cut Pro X (szokatlan, de egyszerűen használható a felülete), ám a profik a jelek szerint nehezen szoknak át valami teljesen újra, a bevált, kényelmes munkakörnyezetből (a szakma iMovie Pro-nak becézi az új verziót), különösen, ha közben még el is veszítenek egy-két jól bevált funkciót.
A pletykák szerint egyébként úton van már a Logic Pro X is, s hát ismerve a hangmérnököket, ők sem feltétlenül hívei a teljes váltásoknak, szóval reméljük, hogy az Apple ezúttal azért jobban figyel majd, s persze azt is, hogy a Final Cut Pro X-re mégis szívesen átszokó FCP Studio felhasználók előbb-utóbb megkapják a régi verzióban még meglévő funkciókat is.