Egyre több helyen találkozhatunk az úgynevezett kétdimenziós vonalkódokkal, a QR-kódokkal.
Egyre több helyen találkozhatunk az úgynevezett kétdimenziós vonalkódokkal, a QR-kódokkal. Terjedésük érthető: sok mindent (webcímeket, fotókat, videókat) lehet „elrejteni” bennük, s az okostelefonok – egy megfelelő alkalmazás birtokában – egyszerűen meg is jelenítik a rejtett tartalmakat.
A Royal Pingdom oldal – egy 1228 fős amerikai felmérés eredményeire alapozva – összegyűjtött néhány adatot ezekről a kódokról. Ami meglepő: a megkérdezettek 80 százaléka nem hallotta még a QR-kód kifejezést, viszont a többségük már látott ilyet. Az okostelefon-tulajdonosok, érthetően, kicsit többet tudnak ezekről a kódokról, 50 százalékuk már be is olvasott ilyet a telefonjával.
Azok közül, akik beolvastak QR-kódot, 57% nem foglalkozott tovább velük, s csupán 18% vásárolt ilyen kód alapján.
A megkérdezettek 18 százaléka kifejezetten elutasította a QR-kódokat, 42% pedig vegyes érzelmekkel viseltetik irányukba.