Ha most hirtelen számba akarnánk venni, mennyi MMO (online többszereplős) játék húzta le a rolót és kapcsolta le a...
Ha most hirtelen számba akarnánk venni, mennyi MMO (online többszereplős) játék húzta le a rolót és kapcsolta le a szervereket az utóbbi években, akkor a lista igen terjedelmes lenne. Talán a válság, talán a piac telítettsége az ok (talán mindkettő), de tény: az MMO piac bizony gyengélkedik. Persze az is lehet, hogy az újdonság és a „netes játék” varázsa elmúlt, és a játékosok rájöttek, hogy mindegyik MMO ugyanaz: egy feneketlen pénznyelő egy kis „grindeléssel” párosítva.
A megszűnés első lépcsőfoka általában az, amikor a havi díjas, „fizetős” játék felveszi az F2P (free to play) modellt, és ingyenessé válik, miközben abban bízik, hogy majd a játékon belüli tárgyak mikro-tranzakcióiból megél valahogy, ha már a havidíjas megoldással nem sikerült. Idén ingyenessé vált a szuperhősökkel operáló DC Universe, (riválisa a Champions ONline már régebben váltott), az apokaliptikus, Fallout-uténérzésű Fallen Earth is feladta és átment a F2P piacra, és még sorolhatnánk. A virtuális kasza most a LEGO Universe nevű MMO-t érte el: bár tavaly még sikeresen eladta a fejlesztő Gazillion az egész játékot a LEGO-nak, továbbra sem sikerült azonban nyereségessé tenni, még F2P alapokon sem. A LEGO úgy döntött 2012 januárban végleg bezárja a szervereket, az építőkocka világ rajongói pedig más szórakozás után nézhetnek (szerencsére van még LEGO számítógépes játék bőven).