Tech techline.hu 2012. január. 17. 13:00

Boldog szülinapot - 40 éves a számítógépes játékipar

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem...

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem létezett a „számítógépes” kifejezés) játékát, ami a Computer Space névre hallgatott. Bár előtt is léteztek már játékok, ezekkel azonban csak a MIT és hasonló helyek laboratóriumaiban játszadozott pár programozó zseni (mellesleg ők maguk írták a játékokat, amikkel játszottak).  

Az első számítógépes játék az 1952-ben A. S. Douglas által az EDSAC gépre írt „tic-tac-toe” átírat volt. Az igazi számítógépes játékok, amiket már a nagyközönség is élvezhetett a Computer Space játékgéppel kezdődtek, amit 1972-re már megismert és megszeretett a közönség, dobálták is bele az érméket rendesen. Innen számoljuk a számítógépes/konzolos/játékgépes ipar születését – idén negyven éves ez az izgalmas iparág. Hosszú utat tett meg kevesebb, mint fél évszázad alatt, de végül csak eljutottunk az apró fehér pöttyöktől és bippegő hangeffektusoktól egészen a Skyrim virtuális világáig! Érdekes utazás volt, kíváncsian várjuk a következő évtizedeket!

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?