Ha az ön Garmin órája sem tölt be, nincs egyedül: rengetegen szembesülnek a problémával. Jó hír, hogy már a gyártó is felismerte a hibát.
A napokban egy igen kellemetlen probléma miatt került a figyelem középpontjába a Garmin. A cég okosórái és hasonló kiegészítői ugyanis nagy számban kezdtek meghibásodni, konkrétan a betöltésnél akadt meg minden – látszólag végleg. A problémás eszközök csak egy kék háromszöget mutatnak (nyitóképünkön), de a betöltés már nem megy végbe, itt megáll a folyamat.
A Garmin a jelek szerint gyorsan reagált a gondra; az Engadget érdeklődésére elárulta, azonosította a hiba okát, és egy támogatási oldalt is létrehozott, ahol a megoldást részletezi. A jó hír, hogy az úgynevezett bootloopba került készülékek nem mentek végleg tönkre. A rossz hír, hogy a javítás némi adatvesztéssel járhat – de más megoldás nincs, csak a gyári visszaállítás.
Általános recept nincs, mivel több készüléket is érint a probléma – például a kerékpáros komputereket is –, de néhány esetben a szinkronizáció helyreállítása is megoldás lehet. A Garmin figyelmeztet: ha már rég volt szinkronizálva az óra, a gyári visszaállítással elveszhetnek a Garmin Wallettel, Connect IQ-val és hasonló szolgáltatásokkal kapcsolatos adatok.
A konkrét típusnál elérhető megoldásért érdemes lehet a fenti támogatási oldalt, vagy a cég magyar ügyfélszolgálatát felkeresni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.