Sokan törlik az X-fiókjukat a dezinformáció és a gyűlöletkeltő posztok miatt.
A Bluesky közösségi média platformra 700 000 új felhasználó regisztrált az amerikai választás óta eltelt egy hét alatt, sokan váltanak az X-en terjedő hamis információk és sértő bejegyzések miatt – írja a The Guardian.
A Bluesky elérte a 14,5 millió felhasználót, szeptemberben ez a szám még csak 9 millió volt – közölte a vállalat. Axel Bruns médiakutató szerint a hirtelen növekedésre magyarázat lehet a platformra jellemző szigorúbb és hatékonyabb moderálás. Szerinte a Bluesky „menedékké vált azok számára, akik olyan közösségi média élményt szeretnének, mint amilyet a Twitter korábban nyújtott, de a szélsőjobboldali aktivizmus, a félretájékoztatás, a gyűlöletbeszéd, a botok és hasonlók nélkül”. Hozzátette, a liberális beállítottságú felhasználók nagy része most tényleg elmenekült az X-ről és átköltözött a Blueskyra.
Az egyre népszerűbb platform eredetileg a Twitteren belüli projektként indult, de 2022 óta önállóan működik. Jelenleg Jay Graber vezérigazgató a fő tulajdonos. A Twitter több millió felhasználót veszített, miután megvásárolta Elon Musk és átnevezte X-re.
A Bluesky a közelmúltban olyan funkciókkal bővült, mint például a közvetlen üzenetküldés, így jobban hasonlít az X-re. A platform szeretne különbözni a Meta tulajdonában lévő versenytársától, a Threadstől, ami az elmúlt két hónapban 75 millió új felhasználót szerzett.
Miután Brazíliában felfüggesztették az X-et, hárommillió új felhasználó regisztrált a Blueskyra. Ezen a számon további 1,2 milliót dobott, hogy Elon Musk bejelentette: hiába tiltunk le valakit Twitteren, az illető továbbra is nézegetheti majd a posztjainkat.
„Még mindig az X-en vagyok, de január után – amikor az X tulajdonosa a Trump-kormányzat tagja lehet –, felerősödhetnek a Trump-propaganda felületeként és szélsőjobboldali radikalizációs gépezetként betöltött funkciói” – mondta Ruth Ben-Ghiat történész. A New York-i Egyetem professzorának 250 000 követője van az X-en, közben regisztrált a Blueskyra, ahol már az első nap 21 000 követőt gyűjtött.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.