Tesztelni kezdett a YouTube egy olyan előfizetési csomagot, amely lényegesen kevesebbe kerül, mint a sima, de csak a reklámok számát csökkenti. Az ötlet nem új, de a jelek szerint komolyan mérlegeli a cég a bevezetését.
A YouTube az elmúlt nagyjából egy évben számtalan eszközzel próbált leszámolni a reklámblokkolókkal; azt szeretné elérni, hogy a felhasználók mindenképp nézzék meg a reklámokat a videók előtt/közben/után, vagy ha ez zavarja őket, akkor fizessenek elő a reklámmentességet is kínáló prémium csomagra.
Ez azonban nem olcsó, ráadásul pont az elmúlt időszakban emelkedett az ára jelentősen: az egyéni előfizetés jelenleg havi 2390 forint, míg a családi opció 4790. Ez, bár önmagában nem sok, de a különböző streaming- és egyéb online előfizetések egyben már egy nagyobb összeggel is terhelhetik a felhasználók pénztárcáját. Talán pont ez járt a Google illetékeseinek a fejében is, amikor elkezdtek kidolgozni egy új előfizetési csomagot, a YouTube Lite-ot.
Ez nagyjából feleannyiba kerülne, mint a rendes prémium csomag, de nem is kínálná ugyanazt: nem lenne YouTube Music, offline letöltés, és háttérben történő lejátszás sem (lezárt képernyőnél). Csak a reklámokra lenne hatással, és mint a 9to5Google kiemeli, érdemes figyelni a dolog leírására: a jelek szerint ugyanis nem lenne teljes a reklámmentesség, csak „korlátozná” a csomag a számukat.
A YouTube Lite ötlete nem teljesen új, már 2023-ban is elkezdte néhány országban tesztelni a Google, de a legtöbb helyen végül elvetette ezt az ötletet. Most ismét elkezdte tesztelni néhány régióban, immáron Németországban is. Ezt az Android Authority részére is megerősítette.
Egyelőre nem tudni többet a dologról, például arról, hogy mikor dönthet a cég a funkció további sorsáról: egy szélesebb körű bevezetésről vagy esetleg az ötlet elvetéséről. Ez attól is függhet, hogy a mostani teszt során hányan fizetnek elő rá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.