Új üzenet jelent meg a Google bővítményekre vonatkozó támogatási oldalán arról, hogy mit várhat az, ha valaki továbbra is az eddig megszokott uBlock Origin reklámblokkolót használja.
Nem élvezhetik már nagyon sokáig a jelenlegi kényelmes, reklámmentes internetezés élményét azok a felhasználók, akik uBlock Origin nevű bővítményt használják a Chrome böngészőhöz. A Google fokozatosan igyekszik visszaszorítani ezeket a szoftvereket – elég csak a YouTube-nál alkalmazott megoldásra gondolni –, és most már nagyon úgy tűnik, hogy lassan az utolsó szőnyeget is kihúzza a cég a uBlock lába alól.
A szoftver korábban már eltűnt a Chrome Webáruház ajánlott bővítményei közül, és ha valaki rákeres, az adatlapján egy figyelmeztetéssel találkozhat. „Előfordulhat, hogy ennek a bővítménynek a támogatása hamarosan megszűnik, mert nem követi a Chrome-bővítményekre vonatkozó bevált módszereket” – olvasható.
A Google Chrome internetes áruháza most arra figyelmeztet, hogy az uBlock Origin hirdetésblokkolót és más bővítményeket hamarosan letilthatja, mivel a vállalat kivezeti a Manifest V2 bővítményplatformot – vette észre a Bleeping Computer. (Hogy mi a Manifest V2, arról itt írtunk bővebben.)
„Az Ön adatainak és biztonságának hatékonyabb védelme érdekében a Chrome és a Chrome Webáruház megköveteli, hogy a bővítmények megfeleljenek az új követelményeknek. Ennek megfelelően a Chrome letilthatja azokat a bővítményeket, amelyek nem felelnek meg ezeknek a követelményeknek”
– olvasható a Chrome támogatási oldalán.
A Google azt javasolja, a felhasználók váltsanak másik hirdetésblokkolóra, olyanra, ami megfelel az új Manifest V3-nak. Ilyen lehet például a uBlock Origin Lite, ami a uBlock Origin készítőinek válasza a Google lépésére.
A Google Manifest V3-ra való átállása valamikor 2025 elején zárulhat le teljesen, és hiába készülnek majd új reklámblokkolók, a régiekhez hasonló szűrési hatékonyságuk várhatóan nem lesz. Ugyanakkor több böngésző, például a Firefox, a Brave vagy a Vivaldi továbbra is támogatják majd a Manifest V2-t, így azokon működni fog a jelenlegi uBlock Origin. Kérdés, a reklámblokkolók visszaszorítása mennyire veti majd vissza a Google Chrome piaci részesedését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.