A hatékonyabb és megbízhatóbb kommunikációt elősegítő funkciókkal erősít Magyarországon a Viber. A szolgáltatás egy egyszerű üzenetküldőből szépen lassan szuperalkalmazássá válik.
A Viber mögött álló Rakuten budapesti sajtóeseményén kiderült, egy év alatt a Viber hirdetések átlagos havi megjelenései 15 százalékkal emelkedtek, ahogy a márkák növelik láthatóságukat és új felhasználókat vonzanak. A személyes kommunikáció kiépítésére használt üzleti üzenetek száma 19 százalékkal nőtt. Ezeken belül a promóciós értesítések, például a különleges ajánlatok 27 százalékkal nőttek, az értékesítés támogatásra használt társalgási üzenetek száma pedig 88 százalékkal emelkedett. A tranzakciós üzenetek, így többek közt a rendelés visszaigazolására vonatkozó, illetve egyéb fontos információk, például a számlaegyenlegek 47 százalékkal nőttek, ami a márkák iránti megnövekedett bizalmat tükrözi.
Ilyen környezetbe érkezik meg most a frissítés, melynek újdonságai között szerepel az egyszerűbb konverziókat biztosító click-to-message megoldás, és a márkázott Viber Gems, azaz a felhasználói csevegésekben szereplő kulcsszavakra válaszul megjelenő animációk, amelyeket a magyarországi vállalkozások mostantól különleges alkalmakra márkázhatnak.
A vállalatok ügyfélszolgálatait is fel lehet majd hívni Viberen belül
A szolgáltató elindította az ügyfelekkel való személyes kommunikációra szolgáló Secure Rich Business Messaging megoldásokat is, amelyekről ígérik: magas szintű biztonságot nyújtanak a felhasználók és a tranzakciók ellenőrzéséhez.
Emellett a Viber mostantól Magyarországon is kínál üzleti hívásokat, amelyek egy „alkalmazáson belüli üzleti call centerként” szolgálnak, így azt az ügyfelek bárhonnan, ingyenesen elérhetik. Ezt a funkciót azért fejlesztették, hogy kiszolgálja a fogyasztók 91 százalékát, akik előnyben részesítik azokat a márkákat, amelyek lehetőséget biztosítanak a közvetlen hívásra vagy üzenetküldésre.
Az újdonságokat bejelentő eseményen elhangzott, a Viber a márka és a felhasználók közötti kommunikáció során titkosítást alkalmaz. Az alkalmazás végponttól végpontig tartó titkosítást kínál az alapvető privát és csoportos csevegésekhez, valamint a privát hívásokhoz is. A privát üzeneteket soha nem tárolják a Viber szerverein, a kapcsolatok pedig biztonságosak és kizárólag HTTPS-alapúak. Ezek a magas biztonsági előírások egyedülálló lehetőséget nyújtnak a magyar felhasználóknak és a márkáknak, hogy biztonságos térben kommunikáljanak egymással.
Az új funkciók a Rakuten Viber magyarországi szuperalkalmazás-stratégiájának részét képezik. Hogy mit jelent a szuperapp kifejezés, arról korábbi cikkünkben részletesen olvashat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.