Késedelmes kifizetésekről, kommunikációs nehézségekről panaszkodnak az Apple Arcade játékfejlesztői. Arról nem is beszélve, hogy az Apple mérnökei állítólag maguk sem értik pontosan, hogyan működik a Vision Pro kevertvalóság-szemüveg.
Továbbra is csak gyűlnek a viharfelhők az Apple 2019-ben indított előfizetéses játékszolgáltatása, az Arcade körül. A MobileGamer még az év elején írt arról, hogy az egész szolgáltatás körül a „halál szaga” kering, és például a fejlesztők kifizetésével is gondok vannak.
A portál néhány hónap múltán minap ismét az Apple Arcade-ről cikkezett, és nem úgy tűnik, hogy a cég az elmúlt hónapokban orvosolta volna a problémákat, sőt. Amellett, hogy továbbra is problémák vannak az Apple illetékeseivel történő kapcsolattartással, továbbra is jelentős késedelmeket tapasztalnak a játékfejlesztők a kifizetésekben: van olyan játékstúdió, ami állítólag olyan sokáig nem kapta meg az őt megillető összeget, hogy emiatt majdnem tönkre is ment. Szintén bosszantja a fejlesztőket, hogy az egyes bónuszok kiszámításának módja is rejtély a cégnél.
Az Apple próbálta ösztökélni a fejlesztőket arra, hogy készítsenek térbeli játékokat a Vision Pro kevertvalóság-szemüvegre, ám pénzügyileg már nem támogatta az ilyen törekvéseket, sőt: azt sem tudják garantálni, hogy az elkészült játékokat promotálni fogják, vagy úgy általában kiadják.
A legkínosabb részlet talán az, hogy a MobileGamer által megkérdezett egyik játékfejlesztő szerint néhány Apple-mérnök sem érti pontosan a Vision Pro működését.
„Szörnyű a technikai támogatás, a legrosszabb, amit valaha láttam” – mondta egy játékfejlesztő, megjegyezve, hogy az Apple szakemberei sem tudnak betekintést nyújtani a szemüveg hardveres és szoftveres működésébe.
Az Apple a jelek szerint maga sem tudja, milyen irányba induljon el az Arcade-del, mely az elmúlt időszakban érezhetően elmozdult az ismertebb címek irányába, ami a kisebb fejlesztők számára lehet rossz hír. Utóbbiak közül egy egyébként kiemelte: nagyon nehéz és lassú folyamat manapság szerződést kötni az Apple-lel.
Hogy mi állhat a késlekedő kifizetések, valamint a kapcsolattartási problémák hátterében, az rejtély. Az viszont kiolvasható a beszámolókból, hogy még a világ egyik legnagyobb cége sem feltétlenül olajozott gépezet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.