Tavaly összesen 6,8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég most a közép-kelet-európai nemzetközi terjeszkedésen, ezen belül is a lokális fizetési módokon és a helyi partnerek bevonásán dolgozik, valamint a meglévő termékportfolió folyamatos fejlesztésén. Ehhez a Mastercard vezetői szintjeiről igazoltak szakembereket.
A 2015-ben alapított Barion céljait abban határozták meg, hogy „kényelmes megoldásokkal építse a készpénzmentes társadalmat”. Ennek érdekében az okos online- és mobilfizetési fejlesztések mellett adatvezérelt eszközöket is kínálnak ma már több mint 17 ezer e-kereskedő és 500 ezer felhasználó számára többek között Ausztriában, Csehországban, Németországban, Szlovákiában vagy éppen Magyarországon, miközben már újabb piacok felé kacsintgat.
A cég közlése szerint tavaly 6,8 millió eurós bevétel mellett 1,3 millió eurós nyereséget értek el. Ez azt jelenti, hogy míg a befolyt pénz mennyisége 60 százalékkal nőtt, az adózott eredmény négyszeresére ugrott.
„Gőzerővel dolgozunk a román és a lengyel piacnyitáson, amely természetesen sok feladatot ad és abszolút prioritást élvez jelenleg. Ugyanakkor a nyáron egy másik nagy dobásra is készülünk, júliustól ugyanis elérhetővé tesszük a megújult Barion Smart Gateway megoldásunkat” – idézi a Barion közleménye Judik Balázs marketingigazgatót. A vállalat az adatalapú rendszer előnyének a könnyű integrálhatóságot és kezelést tartja, valamint az egyéni igényekre szabást.
A fintech cég nemrégiben új erős ügyfélhitelesítési technológiát vezetett be, amely mögött a Barion applikáción keresztül elérhető, passkey-alapú megoldás áll. Jelentősen bővült az elfogadó banki partnerek és az új devizák köre is, melyek már mind a tervezett nemzetközi terjeszkedést támogatják. A nagyratörő üzleti célok természetesen az operatív folyamatokra is komoly hatással voltak: a technológia további modernizálása mellett megkezdődött a fejlesztői csapat skálázása, hogy még több ügyfelet még gyorsabban, magas színvonalon szolgálhassanak ki. Új, dedikált ügyfélszolgálati rendszer is indult is új vezetővel az élén Héja-Poszler Kata személyében, aki korábban a Prezinél és a Dropsnál töltött be menedzseri pozíciókat.
A közelgő közép-kelet-európai bővülésben két új szakember is segíti majd a Bariont, akik mind a stratégiai tanácsadás, mind az üzleti networking területén értékes támogatást nyújthatnak. A vállalat közlése szerint nemzetközi salesigazgatóként csatlakozott Hemberger András, aki ezt megelőzően 16 éven át töltött be meghatározó szerepet a Mastercard értékesítési és termékfejlesztési folyamataiban – többek között a New Yorkban, Bécsben és Isztanbulban működő irodákban. A közleményben felidézik, felügyelőbizottsági tagként néhány hónapja érkezett a Barionhoz Gauder Milán, aki 17 éven át dolgozott a Mastercardnál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.