Hónapok óta panaszkodnak a felhasználók arra, hogy beszakadt az elérésük az Instagramon. A Meta most lép, és háttérbe szorítja az újraközölt tartalmakat a platformon – miközben a kisebb profilokét kiemeli.
Az elmúlt időszakban az Instagram ajánlásait ellepték az olyan – főleg Reels – tartalmak, amelyeket X+1-edik alkalommal oszt meg egy teljesen ismeretlen profil, ami egyébként semmilyen eredeti videót nem publikált még.
Úgy tűnik, ezt a Metánál is megelégelték, a cég ugyanis csavar egyet az Instagram ajánló algoritmusán, és jobban kiemelik majd a kisebb követőbázissal rendelkező, de eredeti tartalmakat posztoló felhasználókat.
Eddig ugyanis – és ezt maga a Meta mondja – a nagyobb követőbázisú profilok, valamint az újraposztolt tartalmakat publikáló felhasználók kapták a legnagyobb elérést az Instagramon.
Magyarán: ha valaki innen-onnan összeollózott tartalmakat osztott meg (mondjuk a TikTokról), és ezzel még egy jelentős követőszámot is el tudott érni, szinte garantált volt, hogy a bejegyzései sokaknál jelennek meg.
Ezen szeretnének változtatni: a TechCrunch cikke szerint a Meta az Instagramot egy egyenlőbb felületté tenné a következő hónapokban, ahol minden tartalomgyártó ugyanolyan esélyekkel indul.
A portál megjegyzi: az elmúlt hónapokban számos panasz érkezett az Instagram algoritmusára a tartalomgyártók irányából, mondván negatívan befolyásolta az elérésüket az egyenlőtlen rangsorolás.
Az egyenlőségből egyedül azok maradnak ki, akik sokadjára újraközölt tartalmakra építik az instagramos jelenlétüket: őket ugyanis kiveszi az ajánlások közül a Meta platformja.
Pontos ütemtervet nem közöltek, így nem tudni, mikor látnak neki a változtatásoknak – ez csak a gyakorlatban derül majd ki, már ha tényleg látványos lesz a módosított algoritmus.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.