Persze az előfizetők száma így sem fog a végtelenségig növekedni.
Az év első három hónapjában ugrásszerűen megnőtt a Netflix bevétele, és ez nagyban köszönhető annak, hogy elkezdte kivezetni a jelszómegosztást. Az első negyedévben állítólag 9,3 millió új előfizetőjük lett, így most közel 270 millió felhasználója van a streamingszolgáltatónak.
A cég bejelentette, a jövő évtől kezdve nem közli majd, hogy mennyi előfizetővel rendelkezik, szerintük ugyanis már nem ez az a mutató, amely igazán számít; a nekik írt levelükben arra kérték a részvényeseket, hogy a nyereségre és a bevételre összpontosítsanak.
Utóbbi az első negyedévben az előző évhez képest közel 15 százalékkal, 9,37 milliárd dollárra nőtt, de az is tény, hogy míg a Netflix részvényeinek értéke az év eleje óta több mint 30 százalékkal emelkedett megközelítve ezzel a 2021-es csúcsot, a bejelentés után azonban közel 5 százalékkal csökkentek – írja a BBC.
Egyes befektetők szerint az, hogy az előfizetők számát már nem tartja a Netflix olyan fontosnak, valószínűleg azt jelenti, hogy nem tudnak nagy növekedést elérni ezen a téren, egy év múlva várhatóan végleg lecsendesedik a hullám.
Hozzá kell tenni, hogy más techóriások, mint például a Facebook anyavállalata, a Meta és az X (korábbi Twitter) szintén nem közli már havi aktív felhasználók számát, mert náluk is lassulás következett be a növekedésben.