Megfelelőnek ítéli a Magyar Telekom az áramellátás biztonságát abban a szerverközpontban, ahol kedden olyan hiba lépett fel, hogy a Telekom mellett a Vodafone előfizetői is hosszú időre megbízható mobilszolgáltatás nélkül maradtak.
A hét legtöbb magyar felhasználót érintő eseménye kedden történt, amikor a Telekom és a Vodafone Magyarország ügyfelei január 2-án kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében. Ahogy arról beszámoltunk, a probléma a hanghívás mellett az sms-ezést és a mobilnetezést is érintette.
Némileg megkésve mindkét vállalat jelentkezett hosszabb-rövidebb tájékoztatással még aznap, ám ahogy vélhetően több hazai lap, mi is továbbkérdeztünk: hogyan fordulhat elő egy két nagy mobilszolgáltató mellett több médium és más szolgáltatás működése szempontjából kritikus infrastruktúrát biztosító helyszínen ilyesmi?
A Magyar Telekom sajtóosztálya kedden késő délután reagált, kijelentve, hogy a központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamosenergia-ellátással rendelkeznek. Azaz egymástól független rendszerek képesek biztosítani az áramellátást, ha az egyik kiesik, belép a másik.
A Telekom közlése szerint a gond az volt, hogy a szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén az áramszolgáltatást biztosító rendszerben komplex probléma keletkezett, így a redundáns villamosenergia-ellátás is kiesett, ahogy a cég fogalmaz, „rövid időre”. Ezután a vállalat munkatársai „azonnal megkezdték a szolgáltatások helyreállítását”, a kiváltó okot kivizsgálták és haladéktalanul elhárították. A szépítő megfogalmazás úgy lesz igaz, ha hozzátesszük: szolgáltatás mintegy 1,5–2 óra múlva állt helyre országosan.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.