A Variety három éven át vizsgálta, a streamingszolgáltatók hány saját gyártású műsort kasználnak el. Az eredmény meglepő lett.
Ahogy a nagy stúdiók, a streamingszolgáltatók is gyakran korán felhagynak saját gyártású műsoraik készítésével. Olyannyira, hogy az embernek néha már az az érzése, hogy alig akad egy évadnál tovább élő sorozat. Hogy mennyire szeretnek kaszát adni a sorozatoknak az egyes szolgáltatók, annak a Variety járt utána. A Variety Intelligence Platform a Luminate-tel közösen elemezte az amerikai streamingszolgáltatók adatait, hogy kiderítsék, az elmúlt három évben milyen mértékben állították le a különböző saját gyártású műsorokat.
A The Show Must Go Off címmel kiadott jelentésből kiderül, hogy 2020 és 2023. augusztus 8-a között a Netflix, a Hulu, a Disney+, az Amazon Prime Video, a Max, az Apple TV+, a Peacock és a Paramount+ esetében a leállított produkciók aránya átlagosan 12,2 százalékos volt. Ez valamivel magasabb, mint a lineáris televíziózás piacán mért 10,8 százalék.
A jelentésből az is kiderült, hogy a legkegyetlenebb a Max (illetve korábban az HBO Max) vezetése: a showk 26,9 százalékát törölték. Ez abból a szempontból persze nem meglepő, hogy a Warner Bros.–Discovery összeállás óta rengeteg tartalom gyártását állították le. A költséghatékonyság érdekében meghozott döntés elsősorban a gyerekeknek szánt tartalmakat érintette, de ugyanerre a sorsra jutott például a Westworld is, ami négy évad után ért véget 2022 novemberében.
Ehhez képest a Netflixnél ez az arány csupán 10,2 százalék, míg a legkevésbé kíméletlen az Apple TV+ volt a maga 4,9 százalékával. A Netflix esetében az is kiderült, a vizsgált időszakban minden évben javította a leállítási arányt, amit egyedüliként mondhat el magáról a vizsgált szolgáltatók közül.
Sorra mondják le a magyarok a tévét, havonta 7-10 ezer háztartás kapcsoltatja ki
Magyarországon az elmúlt két-három évben terjedt el az előfizetés mellett igénybe vehető lekérhető - streaming - videótartalmak használata. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése szerint legutóbb már a háztartások közel fele - 44 százaléka - nézett filmeket vagy sorozatokat ezeken a csatornákon.
A Variety felmérése azt is megmutatta, hogy számszerűsítve sincs lényegi különbség a streamingszolgáltatók és a lineáris televíziózás között: míg előbbi 221, utóbbi 193 műsor gyártását állította le a vizsgált időszakban.
Hogy ez a mennyiség a jövőben mérséklődik-e, azt egyelőre nem tudni. Az viszont egyértelmű tény, hogy nemcsak az előfizetők száma, hanem a nézettségi adatok is számítanak a streamingnél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.