Tech hvg.hu 2023. október. 24. 06:03

Itt az anti-ChatGPT

A Superfy nevű alkalmazás megálmodói nem chatbotokkal, hanem hús-vér emberekkel hoznák össze azokat, akiknek kérdéseik lennének. Ahhoz viszont, hogy kikerüljék a mesterséges intelligenciát, épp hogy mesterséges intelligenciát hívnak segítségül.

Vitathatatlanul vannak olyan kérdések, amelyeket ma még az emberek jobban meg tudnak válaszolni, mint a mesterséges intelligencia (MI), nem véletlen, hogy a ChatGPT kora ellenére is élnek és virulnak az online chatfórumok (Quora, Reddit). Erre alapozta fejlesztését egy izraeli házaspár: a Superfy nevű mobilalkalmazás célja, hogy az MI segítségével jobban összekapcsolja a felhasználókat másokkal, hogy egy új élő chat közösségi élményben kapjanak választ kérdéseikre. Ahelyett tehát, hogy kérdéseket írnának be a keresőmotorba vagy chatelnének a ChatGPT-vel, a Superfy felhasználói hús-vér emberekkel beszélgethetnek, hogy válaszokat és tanácsokat kapjanak.

Az alkalmazás a szabadalmaztatott Matchpoint AI technológiát használja, amely nyílt forráskódú nagy nyelvi modellekre (LLM) épül. Gépi tanulási algoritmusai és mesterséges intelligencia modelljei számos tényező alapján egyezteti a felhasználókat, így például nemcsak azt figyeli, hogy ki van éppen online, hanem azt is, hogy a nap melyik szakaszában használják az alkalmazást (ha sok kérdésre hajlamosak válaszolni), illetve hogy rendelkeznek-e olyan szakértelemmel, ami releváns az adott lekérdezés szempontjából. Például, ha valaki azt szeretné tudni, hogy milyen gitárt vegyen, akkor a MI megpróbálja összehozni őt egy olyan felhasználóval, aki ismeri a hangszereket és a zenét. Az ajánlásokat kérő lekérdezések esetén viszont a kérdést feltevő felhasználó személyes relevanciája alapján egyezteti a felhasználókat a mesterséges intelligencia.

Superfy

A rendszer automatikusan generált dinamikus adatbázist foglal magában, amely azonosítja a felhasználók megbeszélésein belüli mintákat, ahelyett, hogy a klasszikus NLP (Natural Language Processing) módszereket és előre indexelt szótárakat használna – magyarázzák a fejlesztők. Idővel a motor tanul a felhasználók viselkedéséből az érdeklődési köreikről, tudásukról és használati mintáikról, és így jobban össze tudja őket kapcsolni a releváns lekérdezésekkel. Az új LLM-alapú Matchpoint AI a témával kapcsolatos megértést és a felhasználók közös érdeklődését, valamint a „személyes kémiát” is figyelembe veszi az egyeztetés során.

A Superfy alapítói elmondták a TechCrunchnak, hogy átlagosan 20 másodperc lehet megkapni az első választ egy valós személytől, és a kérdésnek csak mintegy 10 százalékára nem érkezik elég gyorsan felelet. Ilyenkor azért belekotyog a dolgokba az MI: a Superfy bot automatikus választ kínál, miközben a felhasználó az emberi válaszra vár.

Az egyelőre csak iPhone-okra elérhető Superfy alkalmazásnak már 550 ezer regisztrált és 85 ezer havi aktív felhasználójuk van. Elsősorban egy fiatal, Z generációs közönség az Egyesült Államokban, Kanadában és az Egyesült Királyságban.

Superfy

A Superfy ötletgazdái szerint az app egyre inkább olyan hellyé vált, ahol a felhasználók értelmes beszélgetéseket folytathatnak releváns emberekkel. Ráadásul, ellentétben az olyan webhelyekkel, mint a Quora és a Reddit, ahol a felhasználók csak kis százaléka ad hozzá tartalmat, a Superfy felhasználóinak körülbelül 85 százaléka aktívan részt vesz az alkalmazásban kérdések feltevésével vagy megválaszolásával. Ez összefügg az alkalmazás chat-szerű felületével, amely személyesebb élményt teremt, mesterségesintelligencia-alapú egyeztetéssel és a megfelelő emberek összekapcsolásának pontosságával.

Az alkalmazás mögött álló hasonló nevű startupot egyébként már több millió dollárral támogatták befektetők.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés