A Google szerint a harmadik féltől származó sütiknél jóval biztonságosabban használható a hirdetések célzásához az a módszer, amit már a Chrome-ba is beépített a vállalat.
A Google a Chrome böngésző 115-ös verziójával elérhetővé tette új hirdetéskövető rendszerét, a Topics API-t. A vállalat szerint az új megoldás az eddiginél jóval biztonságosabb módon teszi lehetővé a hirdetőknek, hogy célzott hirdetésekkel találják meg a felhasználókat.
A Google azt állítja, hogy az újdonság az adatvédelmet tartja a fókuszban azzal, hogy kiváltja a harmadik féltől származó sütiket (cookie-kat). Vagyis a megoldás továbbra is figyeli és közvetíti a hirdetők felé a felhasználói adatokat, de biztonságosabb módon teszi ezt az eddigi megoldáshoz képest. Ha azonban valaki ennek ellenére sem szeretne harmadik féllel információkat megosztani a böngészési szokásairól, akkor könnyen letilthatja az API-t.
Ehhez a Beállítások – Adatvédelem és biztonság – Hirdetéshez kapcsolódó adatvédelem menüpontokat kell megkeresni. Aki ennél is gyorsabb megoldást szeretne, az kattintson ide.
A beállítás ezen részénél három különböző opcióból választhatunk:
- Hirdetéstémák
- Webhely által javasolt hirdetések
- Hirdetésmérés.

A Hirdetéstémák a böngészési előzmények alapján dolgozik, a második a webhelyen végzett tevékenység alapján jelenít meg reklámokat, míg a harmadik opcióval a hirdetők megismerhetik a hirdetések teljesítményét. Alapértelmezettként a háromból csak az első van kikapcsolva, a második kettőt bekapcsolva hagyta a Google. Ezeket végignyomkodva beállíthatjuk, hogy milyen adatokat használhat a Google a hirdetések megjelenítésére.
Fontos, hogy ettől még továbbra is vannak olyan webhelyek, amelyek figyelik a felhasználó tevékenységét, nagyon sok ugyanis továbbra is a sütikre épít.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.