A hosszabb videókat hamarosan ritkábban szakítják félbe hirdetésekkel a YouTube-on, ugyanakkor ezek a hirdetési blokkok hosszabbak lesznek.
Átalakulnak a hirdetések a legnépszerűbb videómegosztó platformon. Az egyik fő változás az lesz, hogy a nézők a jövőben más módon láthatják, hogy az adott hirdetésből még mennyi van hátra, vagy addig, amíg át lehetne ugrani – a már jól ismert, szürke doboz helyett a jövőben egy kör alakú időzítő lesz látható, ez „fogy” majd, ahogy a hirdetésből hátralévő idő is csökken. Ez hamarosan minden felhasználónál megjelenik – közölte a YouTube.
A hirdetésekben is változás áll be, már ami az előfordulásukat és a hosszúságukat illeti. Jelenleg, egy hosszabb tartalom esetében sok rövid hirdetést láthat az ember szétszórva, melyek így sokszor zavarják meg a tartalomfogyasztást.
Ez azonban hamarosan megváltozik: a tévés platformokon a jövőben kevesebb, de hosszabb hirdetési blokkokkal fogunk találkozni, mely a hagyományos, lineáris televíziózásból lehet ismerős.
A változás elsősorban a hosszabb Youtube-videóknál lesz észlelhető – Amerikában már a 21 percnél hosszabb videók teszik ki az összes tartalomfogyasztási idő 65 százalékát.
Újabb szigorítás jön a YouTube-on, alig lehet majd átugrani a reklámokat
Kisebb és áttetszőbb, azaz kevésbé észrevehető lesz a reklámok átugrására szolgáló gomb a YouTube-on.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mely piacokon és mikor lép érvénybe a változtatás – de bizonyára idővel mindenhol megjelenik.
Nem ez az első, hirdetéseket érintő változás az elmúlt időszakban: a hirdetésblokkolók használatával drasztikus módszerrel igyekszik leszámolni a YouTube.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.