Úgy gondolják Amerika legnagyobb technológiai weboldalánál, a CNET-nél, hogy javíthatják keresési eredményeiket a Google-ben, ha törlik a régi cikkeiket. A Google szerint azonban ez tévedés.
Az ismert technológiai hírportál, a CNET régi cikkek ezreit törölte az elmúlt néhány hónapban – írja a Gizmodo. A CNET szerzői oldalainak archivált másolatai azt mutatják, hogy a cég július második fele előtt csak kevés cikket törölt, de azután megnőtt a tempó. Cikkek ezrei tűntek el az elmúlt hetekben.
A híroldal képviselője megerősítette, hogy a cég selejtezett írásokat, de azt nem volt hajlandó megosztani, hogy pontosan hányról is van szó. Ráadásul egy belső feljegyzés szerint úgy gondolják, hogy ezek a törlések javítani fogják a Google keresési rangsorát. Az „elavultnak” ítélt történeteket az Internet Archive Wayback Machine segítségével archiválják, és a cikkek szerzőit legalább tíz nappal korábban értesítik.
A CNET szerint az irreleváns vagy nem hasznos URL-ek eltávolítása, átirányítása vagy frissítése „jelet küld a Google-nek, amely szerint az oldal friss, releváns és érdemes arra, hogy a versenytársakénál magasabb pozícióba kerüljön a keresési eredményekben" – áll a dokumentumban.
„A tartalom eltávolítása a webhelyünkről nem olyan döntés, amelyet könnyen hoztunk meg. Csapatunk számos adatpontot elemzett annak eldöntésére, hogy vannak-e olyan oldalak a CNET-en, amelyek jelenleg nem szolgálnak ki értelmes közönséget. Ez az iparág egészére kiterjedő bevált gyakorlat a miénkhez hasonló nagy webhelyek esetében, amelyeket elsősorban a keresőoptimalizálási forgalom vezérel” – magyarázta a kiadó marketing és kommunikációs igazgatója. Azt is hozzátette, hogy egy ideális világban az összes tartalmat örökre a webhelyükön hagynának, azonban a modern internet büntet azért, amiért minden korábban közzétett tartalmat otthagytak az oldalunkon.
A korábban már említett „tartalomcsökkentésről” szóló feljegyzés szerint a vállalat számos tényezőt figyelembe vesz, mielőtt „lemondana” egy cikkről, beleértve a SEO-t, a történet korát és hosszát, a cikk forgalmát, és azt, hogy a Google milyen gyakran térképezi fel az oldalt.
A SEO vagy Search Engine Optimization (keresőmotor-optimalizálás) a weboldalak tartalmának és dizájnjának kalibrálási gyakorlata a Google és más keresőmotorok teljesítményének javítása érdekében, vagyis minél előkelőbb helyet elérve a találati listában. A Google azonban igencsak szűkszavú az algoritmusai működését illetően. A SEO ma a szerkesztői stratégia egyik fő mozgatórugója az újságírás és a média üzletágban. A híroldalak és a médiacégek gyakran a teljes szerkesztői stratégiájukat a SEO bevált gyakorlataira alapozzák.
Függetlenül az előbbiektől, a Google messze nem ért egyet a CNET gyakorlatával, mi több, egyáltalán nem javasolja a régebbi cikkek törlését, útmutatója nem is támogatja ezt. Meg is jegyezték egy tweetben, hogy senki se feltételezze, hogy ha valamit csak azért töröl, mert az régi, az majd egy csapásra javítja webhelye keresőoptimalizálását. Mondjuk azt a Google is elismeri, hogy ha egy webhelynek van egy oldala elavult tartalommal, akkor ez az oldal valószínűleg nem lesz jó helyen. Az eltávolítása azt jelentheti, hogy ha nagy az a bizonyos webhely, akkor jobban fel tudják térképezni az egyéb tartalmait. Talán ezért is mondták SEO-szakértők a Gizmodónak, hogy a régi tartalmak törlése mégis csak előnyös lehet a webhelyek számára, ha azt gondosan csinálják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.