Bár kényelmes az interneten vásárolni ruhákat, a felpróbálás lehetősége azonban égetően hiányzik ilyenkor. A Google a mesterséges intelligenciát vetette be, hogy amennyire lehet, házhoz vigye a próbafülkét, s megoldja azt a problémát, hogy a ruha a valóságban másképpen néz ki, mint ahogyan azt a netes képek mutatták.
Szintet léphet a virtuális vásárlás a Google Try On nevű generatív mesterséges intelligencia eszközzel – jelentette be a napokban a Google. Komoly piaci rést találhatott vele, ugyanis jelenleg rengeteg a frusztráció az ilyesfajta, amúgy kényelmes vásárlásnál: nem igazán áll jól a termék a felhasználón, másképp néz ki az anyag a valóságban, ott gyűrődik, ahol nem kellene stb. Nem véletlen, hogy a Google által az Ipsosszal áprilisban 1614 amerikai felnőtt bevonásával készült felmérés szerint a válaszadók 59 százaléka elégedetlen az interneten vásárolt ruházati termékekkel, mert az a várttól eltérően nézett ki.
A Google Try On egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el. Ahelyett, hogy egy ruha (most még csak egy női felsőruházati termék olyan márkáktól, mint az Anthropologie, az Everlane, a H&M és a LOFT) digitális változatát tenné a vásárló avatarjára, a megoldás mögött álló generatív mesterséges intelligencia rendkívül részletes ábrázolást készít valódi, eltérő testalkatú modelleken, különböző méretű darabokkal. A MI-alapú technológia segít elképzelni a fogyasztóknak, hogyan néznének ki a választott ruhadarabok az XXS-től 4XL-es méretű, különböző bőrtónusú, testformájú és hajviseletű embereken.
Új, irányított finomítások is segíthetnek (az amerikai) vásárlóknak a termékek finomhangolásában, amíg meg nem találják a tökéletes darabot. A gépi tanulásnak és az új vizuális illesztési algoritmusoknak köszönhetően finomítani lehet olyan bemenetekkel, mint a szín, a stílus és a minta. És ellentétben az üzletben történő vásárlással, a felhasználó nem korlátozódik egyetlen kereskedőre: az interneten lévő üzletekből származó lehetőségeket láthat – magyarázza a Google. Az így elérhető termékek a Try On jelvénnyel találhatók meg a keresési eredmények között. Amikor tehát a keresőben megtalál egy ilyen ruhát a felhasználó, kiválaszthat egy hasonló testalkatú és méretű modellt, és megnézheti, hogyan áll rajta az öltözet.
A fejlesztéshez a Shopping Graphot, a termékek és eladók átfogó adatkészletét használta fel a Google, hogy a MI-t különböző testalkatú, méretű stb. emberek képeire oktassa. A képzést több millió képpár felhasználásával végezték, amelyek mindegyikén két különböző személy, két különböző pózban visel egy ruhát. Ezeket az adatokat és a diffúziós technikát felhasználva a gépi modell megtanult öltözéket megjeleníteni eltérő pózokban álló emberek képén, akár oldalra, akár előre néző pozícióban.
Mint említettük, a kipróbálási funkció jelenleg csak női felsőknél és adott márkáknál működik. A képzési adatok bővülésével azonban egyre több márkára és termékre fog kiterjedni. A Google szerint a férfiaknak szánt virtuális próbaverzió még idén elindul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.