Jelentés tett közzé az Apple alkalmazás-áruházának tavalyi forgalmáról, világméretű gazdasági hatásairól. A jelentés készítését az Apple finanszírozta, és az Analysis Groupnál dolgozó közgazdászok elemzéseit tartalmazza.
Mielőtt valaki számításba kezdene, hogy miként jöhetett be ekkora bevétel az App Store-ból, érdemes pontosítani: az Analysis Group jelentésében szereplő szám arra utal, hogy mekkora számlázást és eladást tettek lehetővé az App Store-ban lévő alkalmazások.
A jelentés kiemeli, hogy az említett 1,1 billió dollárnak több mint a 90 százaléka olyan tranzakciókból származott, amelyekre nem az App Store-on keresztül került sor – írja a Phone Arena. Másként fogalmazva: az említett 1,1 billió dollár az a teljes bevétel világszerte, amely az App Store-ban szereplő alkalmazásokra vezethető vissza. A teljes alkalmazás-ökoszisztéma olyan dolgokat foglal magában, mint például az alkalmazáson keresztül vásárolt élelmiszerek, az alkalmazások (például az Uber és a Lyft) használatából származó bevétel, vagy például az alkalmazásokon keresztül lebonyolított utazási foglalások.
Tavaly a legnagyobb bevételnövekedést az utazási (84%-os növekedés) és a telekocsi (45%-os növekedés) ágazat jelentette. Más kategóriák, amelyekben az eladások ugrásszerűen megugrottak a járvány alatt (például az élelmiszer-kiszállítás és az élelmiszer-értékesítés), 2022-ben visszafogottabb növekedést mutattak. A jelentés azt is megjegyzi, hogy a felhasználók ma több mint 123-szor több alkalmazáshoz férnek hozzá, mint 2008 végén, és az éves letöltések száma az App Store 15-szörösére nőtt 2009 és 2022 között. A felhasználók több mint 370 milliárdszor töltöttek le alkalmazásokat, a fejlesztők pedig már több mint 320 milliárd dollár bevételre tettek szert közvetlenül az App Store-ból annak bevezetése óta.
Az Analysis Group jelentése egyértelműen tisztázza az alkalmazások bevételszerzésének három különböző módját. Az első módszer a digitális áruk és szolgáltatások értékesítése és terjesztése fizetett alkalmazás-letöltéseken és alkalmazáson belüli vásárlásokon keresztül. Ilyenek például a randevúzáshoz, játékhoz, video- és zenestreameléshez, fitneszhez és egészséghez, valamint hírekhez és magazinokhoz kapcsolódó alkalmazások.
A második bevételszerzési stratégia a fizikai áruk és szolgáltatások értékesítése. Az ebbe a kategóriába tartozó alkalmazások közé tartoznak a fuvarozási, élelmiszer-kiszállítási és -átvételi, általános kiskereskedelmi és utazási, valamint digitális fizetési alkalmazások. A harmadik bevételi forrás az alkalmazáson belüli hirdetések értékesítése. Ezt a stratégiát például a közösségi média alkalmazások és a rövid videómegosztó alkalmazások használják.
A jelentés a fejlesztőkre is kitér, mondván, „az App Store-nak köszönhetően a fejlesztők zökkenőmentesen terjeszthetik alkalmazásaikat szerte a világon. Az App Store átlagosan több mint 747 millió alkalmazásletöltést, 1,5 milliárd újbóli letöltést és 40 milliárd automatikus alkalmazásfrissítést tesz lehetővé hetente.
Az App Store ökoszisztémája által tavaly generált 1,1 billió dolláros teljes számlázás és eladás 29 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.