Aligha lesz népszerű a Microsoft legújabb döntése, amelynek értelmében az Outlook és a Teams is alapértelmezetten az Edge böngészőben nyitja meg a hivatkozásokat – akkor is, ha a beállítások szerint mondjuk a Chrome az alapértelmezett böngészőnk.
A Microsoft nagyon szeretne nagyobb szelethez jutni a böngészőpiac tortájából, és ehhez a jelek szerint gyakorlatilag bármit hajlandóak megtenni: próbálják lebeszélni a Chrome-ot letöltő felhasználókat, és már fizetni is hajlandóak az Edge használatáért.
Nemrég egy olyan funkciót is letiltottak egy Windows-frissítéssel, amivel korábban a Chrome-on belül, egy kattintással lehetett a böngészőt alapértelmezetté tenni.
Az eléggé agresszív gyakorlatok akár egyszer még visszafelé is elsülhetnek, a felhasználók ugyanis aligha értékelik, ha mindig erőszakosan akarnak valamit lenyomni a torkukon – pedig az új Edge a Chromium motorral valóban nem egy rossz böngésző.
Mindenesetre most újabb frontot nyitott a Microsoft, ugyanis nemrég arról értesítették a rendszergazdákat, hogy az Outlook és Teams alkalmazások – megkerülve a rendszer alapértelmezett beállításait – mindenképpen az Edge-ben fogják megnyitni a programokban lévő hivatkozásokat – írja a The Verge.
Tehát, ha az Outlookban egy e-mailben rákattint valaki egy hivatkozásra, az nem az alapértelmezettnek beállított Chrome-ban vagy más böngészőben, hanem az Edge-ben fog megnyílni.
Szemtelen módon próbálja a Google Bardról az új Bing irányába terelni a felhasználókat az Edge böngésző
Amint valaki felkeresi az Edge előzetes verzióiban a Google Bardot, a böngésző feldob a felhasználónak egy üzenetet, hogy vesse össze azt a Microsoft saját új Bing chatbotjával. Az újszerű módszerrel arra készülhetnek, amikor majd a Bard is széles körben terjedni kezd majd.
Ugyan a Microsoft 365 vállalati rendszergazdái módosíthatják ezt, de csak egyénileg, minden számítógépen, egyesével. Talán mondani sem kell, hogy egy nagyobb vállalatnál, ahol rengeteg eszköz van, mennyire nem egyszerű ez.
A Statcounter adatai szerint jelenleg toronymagasan, 66,13 százalékkal uralja a Chrome a böngészőpiacot, míg a Safari elképesztő lemaradásban, 11,87 százalékkal van a második helyen. Az Apple böngészőjét követi csak 11 százalékos értékkel az Edge az áprilisi, globális adatok alapján.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.