Gyakorlatilag bármit megtesz a Microsoft azért, hogy az emberek ne akarjanak Chrome-ra váltani a Windowsban alapértelmezetten telepített Edge böngészőről.
Bár a böngészőpiacot jelen pillanatban a Google Chrome uralja, a Microsoft a jelek szerint egyre több eszközzel szeretne változtatni a piacvezető nyomasztó fölényén, a saját Edge böngészőjére terelve a felhasználókat.
Ezek az eszközök egyfelől a sorra érkező új funkciók: az elmúlt időszakban az Edge-hez rengeteg új funkciót jelentettek be, a mesterséges intelligencia integrációjától kezdve a beépített VPN-szolgáltatáson át egy új jelszófunkcióig – a teljesség igénye nélkül.
Nemrég egy kicsit szemtelen módszert is bevetettek egyes előzetes kiadásokban: egy óriási, tolakodó hirdetés jelent meg azoknál, akik épp a konkurens Chrome-ot töltötték le az Edge segítségével.
Összefogott az Adobe és a Microsoft, még tovább turbózzák az Edge böngészőt
A közismert Adobe PDF-megjelenítőjét integrálja a Microsoft az Edge böngészőbe, szakítva a saját megoldásával. A felhasználók így akár a fizetős funkciókhoz is hozzáférhetnek, közvetlenül a böngészőben.
Ez utóbbi úton halad tovább most a Microsoft böngészője, szintén a Chrome letöltésekor – ezúttal már nem hirdetés, hanem egy, a címsorból előugró üzenet figyelmezteti az épp a Chrome letöltésén ügyködő felhasználót arról, hogy az Edge ugyanazon a technológián alapul, mint a Google böngészője, csak a „a Microsoft hozzáadott bizalmával” – jelentsen ez utóbbi bármit is. Ehhez társul még egy gomb is „Biztonságos böngészés most” felirattal, valamint alatta egy – téves – leírással arról, hogy az ajánlat 14 napig érvényes, és a továbbiakkal az Edge lesz beállítva alapértelmezett böngészőnek.
Hogy milyen ajánlatról van szó, nos, az nem derül ki: bár a Windows Latest munkatársa igyekezett kideríteni a gombra kattintva, mégis mit kínálhat a Microsoft az Edge használatáért, azonban semmilyen konkrétum nem derült ki. Ráadásul az üzenetet nem lehet letiltani, csak az X gombbal bezárni.

Nem ez az egyetlen próbálkozása a Microsoftnak a böngésző piaci részesedésének a növelésére. A Windows 10 és 11 rendszereken az egyelőre kísérleti funkcióként működő Edge bar-t használóknak már egyenesen ajándékkártyákat ajánlanak, hogy az Edge-et használják.
Az ajánlat arról szól, hogy amennyiben valaki az Edge bar segítségével keres három napon keresztül, az 3100 pontot kaphat ajándékutalvány formájában. Ezeket pedig – minden bizonnyal – a Microsoft szolgáltatásaira lehet beváltani annak webáruházában. Hogy milyen összeget jelent ez, azt nem részletezik.
Itt azonban van lehetőség elvetni az ajánlatot, igaz, az Edge bar teljes kikapcsolásával.

Jó kérdés, hogy ilyen ajánlatokkal lehet-e látványos eredményeket elérni a böngészőpiacon – ezt azonban csak hosszú távon látjuk majd, és az is lehet, hogy az ilyen módszerek akár ellentétes hatást váltanak ki a felhasználókban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.