Felhasználói beszámolók szerint úgy repedt be váratlanul néhány Galaxy Z Fold3 hajlítható kijelzője, hogy a mobilt semmilyen külső behatás nem érte. A gyártó a készülék bemutatóján azt ígérte, 200 ezer hajlításig nem lesz vele gond.
Kellemetlen tapasztalatokról számolt be néhány Samsung Galaxy Z Fold3-tulajdonos: a hajlítható kijelzős készülékük elmondásuk szerint bármilyen külső behatás (leejtés, ütődés) nélkül megrepedt középen, azon a ponton, ahol a kijelző hajlik.
A Galaxy Z Fold3 megjelenésekor a Samsung azt ígérte, a készülék az elődjénél lényegesen strapabíróbb, és a Bureau Veritas is hitelesítette, hogy 200 ezer hajlítást gond nélkül elvisel. Ez minden egyes nap napi 200 kinyitással/becsukással számolva is több mint két és fél évet jelent – ennyi idő még akkor sem telhetett el, ha valaki már első napon megvásárolta a 2021 nyarán debütált mobilt.
A problémás esetekről elsők között beszámoló PhoneArena információi szerint a garancián túli javítás igen költséges: a portál egyik érintett olvasója egy szerviztől 800 dolláros ajánlatot kapott. Ez jelenlegi árfolyamon mintegy 285 ezer forintot jelent. (Magyarországon a 2021 elején bevezetett sávos jótállás vonatkozik az annak az évnek nyarán bemutatott mobilra, így aki itthon vásárolta, annál még élnie kell a 3 éves kötelező jótállásnak.)
A jelek szerint a PhoneArenán bemutatott eset nem egyedülálló: egy Reddit-felhasználó, aki elmondása szerint mindvégig nagyon vigyázott az eszközre, 15 hónap után posztolt arról, hogy a telefonjának belső kijelzője megrepedt. Szintén ott, ahol a készülék nyílik és csukódik. Ezt követően, túl a repedésen, a kijelző jobb oldala már az érintésre sem reagál.
Egy másik érintett, szintén a Redditen arról írt, hogy a töltőről levéve, a kijelző szétnyitásakor középen megrepedt a Galaxy Z Fold3 készüléke. Ő elvitte a telefont a Samsunghoz, akik megerősítették, hogy nem érte semmilyen, a felhasználó hibájából eredő sérülés a telefont, így elküldték garanciális javításra – ám a szervizben már találtak egy helyet az eszközön, ahol szerintük ütés érte, így 700 dollárba kerülne a javítás.
A felhasználók már a Twitteren és a Samsung fórumain is panaszkodnak, írja a Digitaltrends, elromló kijelzőkről, sok hibás pixellel, vagy fekete csíkkal a képernyő közepének gyűrődése mentén. Egy Twitter-felhasználó például a következő fotót tette közzé a készülékéről, a Samsung egyik bejegyzésére reagálva:
"Made to Last"������! my 10 months old Z Fold 3 suddenly got a crack in the middle of the foldable screen and a black line. @SamsungMobile refused to fix it under warranty coz they found an irrelevant small scratch! Samsung Support said it's a "Fragile" phone. #samsung #fragile pic.twitter.com/v8TYCvampT
— Rami Aynati (@RamiAynati) October 28, 2022
A Samsung fórumain is találkozni hasonló tapasztalatokkal. A gyártó hivatalos terméktámogatási oldala szerint a képernyőn akkor keletkeznek sötét foltok és hasonló problémák, ha azt nagyobb nyomás éri, mint amit még képes elviselni. A készülékek tulajdonosai azonban állítják, ilyesmi nem érte a mobilokat. A fórumok moderátorai azt javasolják az érintetteknek, hogy vigyék el a Galaxy Z Fold3 okostelefonjukat egy hivatalos Samsung Experience Store-ba.
A Samsung 2019-ben dobta piacra az első összehajtható telefonját, a Foldot, melynek korai példányai szintén produkáltak fura hibákat, de az inkább volt kezdeti gyerekbetegség: mára már nagy számban értékesítenek ilyen készülékeket, így lehet, hogy csak néhány elszigetelt esetről van szó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.