Tech hvg.hu 2023. január. 17. 15:51

Kiderült, hogy mire panaszkodik a legtöbb magyar, ha tévézésről van szó

A médiaügyekért felelős biztos hivatala összegezte a tavalyi év második felében beérkezett panaszokat. Ezek alapján úgy tűnik, a legtöbben nem tudják pontosan, milyen feltételekkel lehet igénybe venni a televíziós szolgáltatásokat.

A média- és hírközlési biztos hivatalához 2022 második felében több panasz is érkezett a médiaboxok, illetve a tévézős alkalmazások működésével kapcsolatban. A legtöbben a műsorfelvételi és visszanézési lehetőség korlátozottságát, a felvételfunkció nem megfelelő működését és a felvételnél a reklámok kihagyhatatlanságát sérelmezték.

Visszatérő kifogások érik a csatornakiosztást is.

A panaszokból és más fogyasztói jelzésekből is kitűnik, hogy a tévénézők nem rendelkeznek elegendő információval a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételekről. Kastory Edina média- és hírközlési biztos szerint nem mindenki számára könnyű átlátni a sokféle műsorfogyasztási módot, hiszen míg a televíziós tartalmakat korábban csak meghatározott helyen, előre meghirdetett műsorrend szerint lehetett elérni, ma már az előfizetői ponttól távol, akár egy okoseszközön, a korábban meghirdetett időponttól eltérően és többször megnézhetők a programok.

Kastory szerint érdemes tisztában lenni néhány sarkalatos ponttal.

  • A tartalmat más állítja elő, más teszi a műsorba és más juttatja el a fogyasztóhoz, tehát nem a műsorszolgáltatónál lehet panaszt emelni mindezzel kapcsolatban.
  • Arról, hogy melyik műsor vehető fel, nem a hírközlési, hanem a tartalomszolgáltató dönt.
  • A műsorok köre az érintettek megállapodásától és nem kis mértékben szerzői jogi vonatkozásoktól függ.
  • A műsorszolgáltatást csak csomagban lehet igénybe venni, az egyes csatornák nem válogathatók össze egyénileg.
  • Ha egy csatorna kikerül a kínálatból, emiatt még a hűségidős szerződés is felmondható kötbérmentesen – az erről szóló szolgáltatói értesítéstől számított – 45 napon belül.
  • A műsorrögzítő és a műsorvisszanéző szolgáltatás nem része a főszolgáltatásnak – ezek úgynevezett kiegészítő szolgáltatások –, ezért az ezekkel kapcsolatos hibát a hírközlési szolgáltatók nem kötelesek a főszolgáltatásra vonatkozó feltételek szerint 72 órán belül elhárítani.
  • A felvételre alkalmas eszközök nem teszik lehetővé valamennyi műsor felvételét, a felvétel és a visszanézés során a reklámok kihagyását, átugrását.

Hogyan vásárolhatunk új tévét márciustól, ha életbe lép az EU-s vasszigor?

Mire sokasodni kezdenének a minden korábbinál szebb képminőséggel kecsegtető 8K-s filmek és más videós tartalmak, egy uniós szabályozás kisöpörheti Európából a legújabb televíziókészülékeket.

A műsorokat egyes telefonos alkalmazások révén – ilyen például a Vodafone TV vagy a Telekom TV GO – az előfizetők nemcsak otthon, hanem a telefonjukon vagy a tabletjükön is nézhetik. A set-top-box-on tárolt tartalmat akár távolról is.

A tévéalkalmazásra vonatkozó felhasználási feltételek fontos információkat tartalmaznak arra nézve, hogy egyszerre hány csatlakoztatott eszközön lehet médiatartalmat nézni-hallgatni, illetve, hogy az alkalmazás esetleges hibáját illetően van-e a hírközlési szolgáltatónak hibaelhárítási kötelezettsége. Ezek miatt ezt mindenképpen érdemes áttekinteni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.