Leállt csütörtökön a Google Ad Manager, ami olyan nagy amerikai hírportálokat érintett érzékenyen, mint a New York Times, a Washington Post, a Wall Street Journal és a Los Angeles Times.
Körülbelül 3 órára leállt csütörtökön a Google egyik szolgáltatása, amire számos nagy portál hirdetési rendszere támaszkodik. Az érintett nagy médiavállalatok így jelentős bevételektől eshettek el a fontos ünnepi időszakban.
A Google Ad Managerben keletkezett hiba orvoslását végül egy csütörtök esti Twitter-bejegyzésében jelentette be a Google, és elnézést kértek a kellemetlenségekért.
A Reuters egyik forrása szerint olyan nagy hírportálokat érintett a leállás, mint a New York Times, a Washington Post, a Wall Street Journal és a Los Angeles Times.
Egy másik forrás szerint egy nagy hírportál több ezer dollárt veszített óránként – és a leállás épp egy, a bevételek szempontjából kulcsfontosságú időszakban jött, amikor a hirdetők az ünnepi ajánlataikat promotálják.
A Reuters hozzátette: a Google korábban néhány, a szolgáltatásában keletkezett hibáért kártalanította az ügyfeleit. A csütörtöki leállást cégen belül „P0”-s incidensnek minősítették: ez a jelölése a legfontosabb problémáknak. Néhány szolgáltatás már két óra elteltével elkezdett újraindulni.
Az Egyesült Államokban a Google Ad Managernek körülbelül 90 százalékos részesedése van a hirdetéskiszolgáló szoftverek piacán.
A leállás alatt a Google saját szolgáltatásain – például a YouTube-on – zavartalanul megjelentek a hirdetések.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.