Az egyfajta katalizátorként működő Covid-járvány mutatott rá arra, hogy a munkamódszereink folyamatosan változnak, és a munkaadóknak is célszerű nyitottnak maradni ezzel kapcsolatban. A legújabb jelentések is azt bizonyítják, hogy azok a vállalatok, amelyek immunisak a változásra, és nem hajlandók megfelelni a munkavállalók igényeinek, azt kockáztatják, hogy elveszítik a legjobb embereiket.
Bár valamelyest enyhült a Covid szorítása, nagyon sok munkahely már nem olyan, és nem is lesz olyan, mint 2020 előtt. És nem csupán a hibrid munkavégzésről van szó, hanem egyértelmű szezonalitásról a munkahelyre járásban, legalábbis az Egyesült Államokban és a Robin nevű cég felmérése alapján.
Az említett munkahelyi szakértő legújabb jelentése azt mutatja, hogy 2022. harmadik negyedévében növekszik az irodai látogatottság. A cég szerint – írja a ZDNet – a munkavállalók munkavégzési szokásai az évszak függvényében változnak, és ez arra ösztönözheti a munkaadókat, hogy az irodai szabályzatot az évszakhoz igazítsák. A Robin tanulmánya több mint 2,5 millió ügyféltől származó adaton alapszik. Azt találták, hogy az irodai látogatottság szezonálisan csökken a téli ünnepek alatt, nyár elején, majd nyár végén, ami összefüggésben áll a szabadságok idejével és a nagyobb ünnepekkel.
A Robin társalapítója, Zach Dunn úgy gondolja, hogy a munkaadóknak a szezonális irodalátogatottsági trendeket kellene használniuk a hibrid munkapolitikák kialakításakor. Úgy véli, hogy a jelenlegi hibrid irodai visszatérési politikák heti ütemezést követnek, amely nincs összhangban az alkalmazottak irodai menetrendjével. A vállalkozások mostanában olyan mozgalmas időszakokat élnek meg, amelyek több együttműködést igényelnek az alkalmazottak között, ilyenkor az alkalmazottak gyakrabban jelennek meg az irodákban. A nyugisabb irodai szezonok viszont jó alkalmat adhatnak a vezetőknek arra, hogy felülvizsgálják munkahelyi stratégiájukat, ami minimális fennakadást okozhat az alkalmazottaknak, ugyanakkor nem kényszeríti őket arra, hogy olyan időszakban jöjjenek be az irodába, amely számukra nem lenne produktív vagy kényelmes.
A jelentésből az is kiderül, hogy az európaiak tartózkodnak a legtöbbet az irodákban. A Robin adatai szerint az irodai használat 30 százalékos csúcson volt a harmadik negyedévben. A hibrid munkát végző európaiak átlagosan 5,5 napot töltenek havonta az irodában, szemben az amerikai 4,9 nappal.
2023 első negyedévében az irodák látogatottsága várhatóan nőni fog. Mielőtt azonban az alkalmazottak visszatérnének az új évben, a Robin azt javasolta, hogy a munkaadók javítsák a hibrid munkavégzési irányelveket. A vezetőknek olyan irodai környezet kialakítására kell összpontosítaniuk, amely elősegíti az együttműködést, a kreativitást és a megerősített munkavállalói kapcsolatokat. Ez – a Robin szavaival élve – magában foglalja a „hibrid munka agilis megközelítését”, amely figyelembe veszi, hogy a dolgozóknak milyen típusú terekre és létesítményekre van szükségük ahhoz, hogy a legtöbbet hozzák ki az irodában és az otthon töltött idejükből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.